Děti už tráví v některých zemích na TikToku stejné množství času jako na YouTube (Živě.cz)

Diskuze o problematice dětí.
Uživatelský avatar
Cykle02
Mediální analytik
Líbí se mi: Chlapci i dívky
ve věku od: 2
ve věku do: 12
Výkřik do tmy: Nevěřím těm co nevěří na Ježíška.
Příspěvky: 4202
Dal: 390 poděkování
Dostal: 1779 poděkování

Děti už tráví v některých zemích na TikToku stejné množství času jako na YouTube (Živě.cz)

Nový příspěvek od Cykle02 »


YouTubu roste mezi dětmi velmi silná konkurence. Nejmladší osoby stále více využívají i další aplikace a sociální sítě, především TikTok a Netflix. Vyplývá to ze studie společnosti Qustodio, na kterou upozornil server TechCrunch. Podle ní děti ve věku mezi 4 a 15 lety tráví průměrně 85 minut denně sledováním YouTube a 80 minut sledováním TikToku. Ještě před pár měsíci bylo přitom toto číslo u TikToku řádově nižší.

Studie proběhla v Americe, Velké Británii a Španělsku, takže nejde o globální data. Ukazuje nicméně trend, ke kterému dost možná dochází i v jiných zemích. Celkem se výzkumu účastnilo 60 tisíc rodin, kde rodiče svolili, aby výzkumníci sledovali digitálních aktivitu jejich dětí. Ta byla rozdělena do kategorií online video, sociální sítě, videohry a vzdělávání.

Největší pozornost vyvolaly výsledky právě ze sledování online videí. YouTube sice vyšel jako nejpopulárnější ve všech zkoumaných zemích, ale má velké konkurenty. Americké děti na něm na začátku roku trávily průměrně denně 86 minut, britské 75 minut a španělské 63 minut - všechno pokles oproti loňskému roku.

Za to se drasticky zvýšil průměrný čas, který děti denně tráví sledováním videí na TikToku. V USA je to 82 minut (nárůst 116 procent), ve Velké Británii 69 minut (nárůst 97 procent) a ve Španělsku 60 minut (nárůst 150 procent).

Jediným rozdílem je, že YouTube i nadále používá více dětí, ve všech zmíněných zemích na něj pravidelně zavítá přes 50 procent dětí. Oproti tomu během února TikTok použilo minimálně jednou v USA 16,5 procent dětí, ve Velké Británii 17,7 procent dětí a ve Španělsku 37,7 procent dětí.

Pro porovnání, české děti nejsou pozadu. Data z letošního února sice nejsou k dispozici, nicméně podle studie České děti v kybersvětě, kterou provedla Univerzita Palackého v Olomouci společně s O2 v první polovině loňského roku, pravidelně TikTok využívalo 28 procent českých dětí (Youtube 89 procent).

Uživatelská základna YouTube je tedy stále výrazně větší, ale jakmile si dítě stáhne TikTok, naláká ho úplně stejně, ne-li více. Pro Google to může mít z dlouhodobého hlediska problém. Na TikTok se postupně začínají přesouvat populární influenceři a tvůrci, kteří oceňují, že na něm neplatí takové regulace, což situaci YouTubu nepomáhá. Když se k tomu přidá fakt, že roste i počet dětí, kteří tráví čas na Netflixu, brzy se klidně může stát, že YouTube nebude mezi mladými lidmi jedničkou, kterou byl dlouhá léta.
...a o jakých tématech se po dnešním Googlení začne na ČEPEKu mluvit?