Online výuka se osvědčila, staré časy se nevrátí. Školy plánují změny (iDnes.cz)

Diskuze o problematice dětí.
Uživatelský avatar
Cykle02
Mediální analytik
Líbí se mi: Chlapci i dívky
ve věku od: 2
ve věku do: 12
Výkřik do tmy: Nevěřím těm co nevěří na Ježíška.
Příspěvky: 4205
Dal: 390 poděkování
Dostal: 1785 poděkování

Online výuka se osvědčila, staré časy se nevrátí. Školy plánují změny (iDnes.cz)

Nový příspěvek od Cykle02 »


Kvůli koronaviru se musely školy uchýlit k online výuce. Ta se podle ředitelů škol a odborníků na vzdělávání osvědčila a chtějí v ní pokračovat i nadále. Podle České školní inspekce však mnoho žáků nemá přístup k potřebným technologiím.

Zavřené školy, učitelé pracují z domovů a s dětmi jsou propojeni prostřednictvím počítače. Žáci vyplňují úkoly v internetových programech nebo je ofocené nahrávají na sdílené úložiště. Ještě začátkem března si to nikdo neuměl představit. Kvůli koronaviru se to velice rychle stalo realitou a školy se musely přizpůsobit novému stylu výuky. Takovému, který se odehrává především v online světě.

Tento článek je součástí exkluzivního obsahu



Plný text článku je přístupný ve VIP sekci: https://pedofilie-info.cz/forum/viewtopic.php?p=52074#p52074
...a o jakých tématech se po dnešním Googlení začne na ČEPEKu mluvit?
Uživatelský avatar
Marco Freeman
Administrátor
Bydliště: ČR
Líbí se mi: Chlapci
ve věku od: 2
ve věku do: 11
Kontakt: [email protected]
Wickr Me: MarekVolny
Příspěvky: 1616
Dal: 1065 poděkování
Dostal: 1961 poděkování

Re: Online výuka se osvědčila, staré časy se nevrátí. Školy plánují změny (iDnes.cz)

Nový příspěvek od Marco Freeman »

Plný text článku je od dnešního dne přístupný ve VIP sekci: https://pedofilie-info.cz/forum/viewtopic.php?p=52074#p52074
Marco Freeman,
administrátor komunity ČEPEK / Administrator of ČEPEK Community
šéfredaktor redakce ČEPEK / Editor-in-Chief of ČEPEK Editorial Office

E-mail: [email protected]
________
Uživatelský avatar
Jednorozec
Registrovaný uživatel
Líbí se mi: Dívky
ve věku od: 9
ve věku do: 30
Výkřik do tmy: Zázraky se dějí, jen zatím bohužel vždy někde daleko...
Příspěvky: 3139
Dal: 11 poděkování
Dostal: 496 poděkování

Re: Online výuka se osvědčila, staré časy se nevrátí. Školy plánují změny (iDnes.cz)

Nový příspěvek od Jednorozec »

Prakticky všichni učitelé se shodují, že online výuka ani omylem nemůže nahradit normální výuku a že je to je z nouze ctnost ale v médiích se dozvíme jak se online výuka osvědčila...
Uživatelský avatar
Myš
Čestný člen skupiny ČEPEK
Bydliště: Mám
Líbí se mi: Chlapci
ve věku od: 8
ve věku do: 15
Kontakt: [email protected]
Výkřik do tmy: Všimli jste si letos, kolik se urodilo jmelí?
Příspěvky: 876
Dal: 146 poděkování
Dostal: 764 poděkování

Re: Online výuka se osvědčila, staré časy se nevrátí. Školy plánují změny (iDnes.cz)

Nový příspěvek od Myš »

Použít prvky distanční výuky má smysl. Třeba Google Classroom je šikovná věc ať už jako úschovna materiálů, pro posílání různých tipů, materiálů navíc, pro sbírání zpětné vazby nebo úkolů. Ale to jsou jenom drobnosti. Škola není jen o vzdělávání, je o kamarádech, o sociálních dovednostech, o kolektivu, to vše jsou hlavně na základce zásadní prvky. Osobně si hodiny na živo užívám víc a ve chvíli, kdy chci uplatnit nefrontální metody výuky, je to o dost komplikovanější. Nicméně doufám, že VŠ v SŠ inspirují a umožní větší část výuky přenést do online světa. Nechápu, proč by dálkaři měli jezdit na víkendy na klasické frontální přednášky, které jdou úplně stejně absolvovat z domova.
"Life is a waterfall, we're one in the river and one again after the fall
swimming through the void we hear the word
we lose ourselves but we find it all..."
SOAD
Uživatelský avatar
Bouře
Člen skupiny ČEPEK
Bydliště: Internet
Líbí se mi: Muži
ve věku od: 18
ve věku do: 40
Kontakt: [email protected]
Výkřik do tmy: Anti-contact MAP ally
Příspěvky: 573
Dal: 721 poděkování
Dostal: 616 poděkování

Re: Online výuka se osvědčila, staré časy se nevrátí. Školy plánují změny (iDnes.cz)

Nový příspěvek od Bouře »

Nejsem moc velký zastánce online výuky. Člověk se toho naučí o dost mín než ve škole a navíc není dostatek známek. Když je online hodina tak má plno žáků problémy dávat pozor na výklad učitele protože děti jsou zvyklé že na počítači/noteboku tráví volný čas a v momentě kdy jim tam vyskakují různé notifikace tak je to bude rušit. Navíc už jen myšlenka že můžou udělat pár kliknutí a dostanou se třeba IG kde si můžou něco číst aniž by se o tom někdo dověděl je může vyvést z pozornosti.
Další věc jsou předměty jako matika nebo fyzika a další předměty které se zkrátka nejde nabiflovat ale člověk je musí pochopit. To jde z online výuky dost obtížně.
Další věc jsou socialní kontakty. Jak už tu řekl Myš tak škola není jen o učení ale i o socialním kontaktu. To jde jen na online výuce velice těžko.
Uživatelský avatar
Smazaný uživatel (gabajaza)

Re: Online výuka se osvědčila, staré časy se nevrátí. Školy plánují změny (iDnes.cz)

Nový příspěvek od Smazaný uživatel (gabajaza) »

Online výuka je největší paskvil, jaký kdy mohl vzniknout. Učitelé to kolikrát odflakují, takže se většinu věcí musí každý stejně doučit sám. Člověk toho méně pochopí a ještě mu ta výuka paradoxně zabere víc času. Nesnáším to. Taky ta platforma na skupinové hovory není ideální. Seká se to, vypadává to a zvuk kolikrát stojí za starou bačkoru. Ve škole učitelé všechnu látku vysvětlí, takže je snadné ji pochopit. V distanční výuce to kolikrát ani nevysvětlí. Ta úroveň vzdělávání je mizerná.

Nejabsurdnější jsou pak online testy, které nemají absolutně žádnou výpovědní hodnotu. Online test, u kterého si může každý otevřít sešit nebo internet, není test.
Uživatelský avatar
Marco Freeman
Administrátor
Bydliště: ČR
Líbí se mi: Chlapci
ve věku od: 2
ve věku do: 11
Kontakt: [email protected]
Wickr Me: MarekVolny
Příspěvky: 1616
Dal: 1065 poděkování
Dostal: 1961 poděkování

Re: Online výuka se osvědčila, staré časy se nevrátí. Školy plánují změny (iDnes.cz)

Nový příspěvek od Marco Freeman »

Prim píše: pátek 15. 1. 2021, 14:03:24Učitelé to kolikrát odflakují, takže se většinu věcí musí každý stejně doučit sám. (...) Taky ta platforma na skupinové hovory není ideální. Seká se to, vypadává to a zvuk kolikrát stojí za starou bačkoru. Ve škole učitelé všechnu látku vysvětlí, takže je snadné ji pochopit. V distanční výuce to kolikrát ani nevysvětlí. Ta úroveň vzdělávání je mizerná. (...) Nejabsurdnější jsou pak online testy, které nemají absolutně žádnou výpovědní hodnotu. Online test, u kterého si může každý otevřít sešit nebo internet, není test.
Hodně záleží na přístupu školy, do níž člověk dochází. Já při poslouchání online hodiny skupiny dětí slyším, že učitelé s dětmi aktivně komunikují, vyvolávají si je, vysvětlují. Někteří učitelé se zaměřují kamerou u tabule, přičemž mají sluchátka s mikrofonem, takže jim jde i tak rozumět. Při užití kvalitní platformy (nejčastěji asi MS Teams) se obraz neseká, samozřejmě je nutné alespoň ucházející připojení k internetu. V MS Teams jdou i nahrávat prezentace online, takže člověk nemusí zobrazovat plochu, ale jde i tu plochu zobrazovat. Správce může "mutovat" mikrofony všem, jinak je zvykem, že ten, co nemluví, si mikrofon vypíná. Zapínání kamer bývá dobrovolné.

Takže co se týče přístupu učitelů, já osobně se s žádným hororem nesetkal. Na FB jsem četl příspěvky rodičů, co si stěžovali na přístup pedagogů, ale to není vinou techniky, ale laxní snahy. Samozřejmě, že je pohodlnější dvakrát za týden napsat, co si mají vypracovat, než se s nimi "trápit" na hovoru a vše jim vysvětlit. Ale tak to potom dělá pedagog svou práci nanic.

A co se týče online testů, na ZŠ/SŠ se to řeší následujícími způsoby:
1) Čas je limitovaný tak, aby nešlo příliš na internetu vyhledávat, v případě možností A, B, C, D stačí na odpověď v přepočtu pár sekund (tuším jsem obeznámen, že v nějakém testu to bylo v přepočtu 15-20 sekund na otázku), v případě volných odpovědí je čas prodloužený.
2) Otázky jsou každá na vlastní stránce, přičemž k těm starším se nelze vracet; zároveň je pořadí otázek náhodné. Žáci si tak ani nemohou radit společně na hovoru.
3) Co se týče případného razení si žáku navzájem, někteří učitelé u testů i zahajují hovor, kdy žáci musí mít zapnuté mikrofony.

Na VŠ se to občas řeší už drsněji. Zaslechl jsem případy, kdy musely být webkamery namířené na dotyčného i na stůl, musela být zároveň snímána i plocha obrazovky zařízení, kterou učitel mohl sledovat. A taky se na VŠ zjištěné podvádění dosti řeší, většinou se mimo přirozeného neudělání zápočtu dává info i proděkanovi a řeší se disciplinární řešení, které může skončit vyloučením ze studia. Tzn. vysokoškoláci dělající testy online si podvádění většinou rozmyslí zavčas.

Všeobecně by se to dalo shrnout tak, že byť to nikdy nemůže být dokonalé, dá se alespoň té "dokonalosti" co nejvíce přiblížit; ale to záleží už na schopnostech pedagoga se s tímto vypořádat. Věřím, že pedagog, co není příliš zvyklý pracovat s počítačem, může mít problémy. O to více by toho měl využít a naučit se to, protože aniž bych chtěl rozvíjet konspirační teorie, podobná situace může v budoucnu nastat opakovaně. Spíš je to jen otázkou času. A co se týče pozornosti žáků, tak sám si ze střední pamatuji, že ta pozornost byla kolikrát jako akvarijních rybiček, a to i když jsme byli v učebně. U starších žáků je pozornost o rozhodnutí, ať už jsou v učebně nebo doma (typu "budu dávat pozor, ať toho nemám pak moc na učení, anebo nebudu dávat pozor a pak se to budu muset učit sám?"), u mladších žáků to holt musí hlídat pedagog (skrz kamery, aktivní ptaní apod.) a rodič. Ale jak říkám, ideální to nikdy nebude. Je ale třeba se tomu ideálu aspoň snažit přiblížit, když už to jinak nejde. :) Pořád je to lepší alternativa, než kdyby třeba jeden rok studia neuznali a všichni by museli ročník opakovat. :D Ale to už by mohlo způsobit jiné sociální problémy a je to na jinou debatu.
Marco Freeman,
administrátor komunity ČEPEK / Administrator of ČEPEK Community
šéfredaktor redakce ČEPEK / Editor-in-Chief of ČEPEK Editorial Office

E-mail: [email protected]
________
Uživatelský avatar
Jednorozec
Registrovaný uživatel
Líbí se mi: Dívky
ve věku od: 9
ve věku do: 30
Výkřik do tmy: Zázraky se dějí, jen zatím bohužel vždy někde daleko...
Příspěvky: 3139
Dal: 11 poděkování
Dostal: 496 poděkování

Re: Online výuka se osvědčila, staré časy se nevrátí. Školy plánují změny (iDnes.cz)

Nový příspěvek od Jednorozec »

Marco Freeman píše: pátek 15. 1. 2021, 17:14:13 Při užití kvalitní platformy (nejčastěji asi MS Teams) se obraz neseká, samozřejmě je nutné alespoň ucházející připojení k internetu. V MS Teams jdou i nahrávat prezentace online, takže člověk nemusí zobrazovat plochu, ale jde i tu plochu zobrazovat. Správce může "mutovat" mikrofony všem, jinak je zvykem, že ten, co nemluví, si mikrofon vypíná. Zapínání kamer bývá dobrovolné.
Obávám se že se pleteš. Jednak MS team se dokáže sekat zcela bez problémů i sám o sobě (kolem 14h bývají jejich servery celkem přetížené). A druhým problémem je kvalita internetu všech žáků nikdy se mi ještě nestalo že by to všem jelo bez problémů. Kamery jsou nezbytné u zkoušení a hned je s tím problém, protože jen 9 studentů je vidět neráz bez problémů ve standardním režimu a asi 20 v režimu kdy to ukazuje jen ořezané hlavy a nejde to tak regulovat.
Ale tohle vše není ten největší problém. Ten spočívá v tom, že komunikace není zdaleka jak efektivní jako když mluvíte k 20 lidem ve třídě. Nemáte kontrolu a komunikace probíhá mezi lidmi na více úrovních než jen posloucháním hlasu. Uvedu příklad konzultací elaborátu 30 lidí, které běžně zaberou 2h výuku. též online zabralo 6h... A to ani nemluvím o tom jak je pro učitele ubíjející vysvětlovat stejnou chybu mnohokrát znovu dokola namísto aby to vysvětlil jednou.
Vůbec největší zhůvěřilost je když si vás někdo nahrává aby si to pouštěl/použil kdy a jak a kde uzná za vhodné...
Marco Freeman píše: pátek 15. 1. 2021, 17:14:13 Tzn. vysokoškoláci dělající testy online si podvádění většinou rozmyslí zavčas.
:0))))) Tohle mně pobaví, pokaždé když si vzpomenu kolikrát už jsem narazil na podvádějícího studenta u zkoušek a to třeba i 50letou paní!

Marco Freeman píše: pátek 15. 1. 2021, 17:14:13 Dá se alespoň té "dokonalosti" co nejvíce přiblížit; ale to záleží už na schopnostech pedagoga se s tímto vypořádat. Věřím, že pedagog, co není příliš zvyklý pracovat s počítačem, může mít problémy.
Tohle není o schopnosti pracovat s počítačem. Pamatuji si dokument s učitelkou která dostala před xx lety jako první u nás za úkol dálkovou výuku ala "australie". Po pár měsících zkolabovala, dělal soboty neděle od rána do večera a nestíhala. No a pak zjisťovala čím to je že to ti australané zvládají. A zjistila jednoduchou věc. Zatímco ona měla na starosti několik desítek žáků tak v té austrálii jedna učitelka měla na starosti těch žáků 5!
Uživatelský avatar
Mathias8
Registrovaný uživatel
Líbí se mi: Dívky
ve věku od: 7
ve věku do: 12
Příspěvky: 1081
Dal: 154 poděkování
Dostal: 469 poděkování

Re: Online výuka se osvědčila, staré časy se nevrátí. Školy plánují změny (iDnes.cz)

Nový příspěvek od Mathias8 »

Tohto som sa obaval, ze to pride. Ach..

Nenavidim to. Nenavidim celu online vyuku. Je to na barany prd. A to este vlada na podnet Igora Matovica ide zajtra rokovat o novych opatreniach o tom, ze aj deti musia mat testy, aby mohli ist von.

Kde sme sa to dostali
Uživatelský avatar
Marco Freeman
Administrátor
Bydliště: ČR
Líbí se mi: Chlapci
ve věku od: 2
ve věku do: 11
Kontakt: [email protected]
Wickr Me: MarekVolny
Příspěvky: 1616
Dal: 1065 poděkování
Dostal: 1961 poděkování

Re: Online výuka se osvědčila, staré časy se nevrátí. Školy plánují změny (iDnes.cz)

Nový příspěvek od Marco Freeman »

Jednorozec píše: pátek 15. 1. 2021, 20:56:10Obávám se že se pleteš. Jednak MS team se dokáže sekat zcela bez problémů i sám o sobě (kolem 14h bývají jejich servery celkem přetížené). A druhým problémem je kvalita internetu všech žáků nikdy se mi ještě nestalo že by to všem jelo bez problémů.
Já poslouchám výuku žáčků celkem běžně, a nikdy se mi nestalo, že by z naší strany byl problém. Setkal jsem se s tím, že nějaký žák měl problém s kamerou nebo mikrofonem, ale to je záležitost zařízení, ne MS Teams. Kolem 14. hodiny už nemívají děcka výuku, minimálně ne ve školách, které znám já. Veškerou výuku mají "odbouchanou" za dopoledne. Spousta hodin jim odpadla (výtvarná výchova, pracovní činnosti, hudební výchova, tělocvik, pak jsou předměty typu sportovních her, s nimiž jsem se na základce setkal já, laboratorní cvičení, ...) takže ve 14 hodin už děcka mají minimálně u nás free time (a to mluvím i o dětech v 9. třídě). Což je jedině dobře. Kdyby měly sedět u počítače od rána a ještě ve 14 hodin, to už by moc pozornosti nebylo. :D

Já sám používám MS Teams druhým školním rokem na svoje studium a používám ho i v těch 14 hodin, neboť přednášky mám různě, ale nedokážu si vybavit, že by mi někdy bez jasného důvodu nefungoval. Jednou se mi stalo, že jsem byl na tak chabém internetovém připojení, že jsem nemohl rozjet bez masivního sekání ani video na YouTube, to mi pak hovor na MS Teams nejel. Ale nic jiného bych ani neočekával. A jednou mi nešla najet aplikace, protože jsem měl blbě nastavenou VPN aplikaci, což je opět jen můj problém.

A ano, s žáky s vysoce chabým internetem (případně s žádným internetem) je problém (viz můj případ), ale takových je už po málu a učitelé by to s nimi měli řešit individuálně.

Jednorozec píše: pátek 15. 1. 2021, 20:56:10Tohle mně pobaví, pokaždé když si vzpomenu kolikrát už jsem narazil na podvádějícího studenta u zkoušek a to třeba i 50letou paní!
Jistěže. A i online se najdou ti, co riskují, a zkouší štěstí s podváděním při online testech. Ale když se na ně pak třeba přijde, nesmí se divit případnému disciplinárnímu řízení. To už to nebude o tom, že by dostali pětku jako na základce. :)

Jednorozec píše: pátek 15. 1. 2021, 20:56:10Kamery jsou nezbytné u zkoušení a hned je s tím problém, protože jen 9 studentů je vidět neráz bez problémů ve standardním režimu a asi 20 v režimu kdy to ukazuje jen ořezané hlavy a nejde to tak regulovat. (...) Ale tohle vše není ten největší problém. Ten spočívá v tom, že komunikace není zdaleka jak efektivní jako když mluvíte k 20 lidem ve třídě. Nemáte kontrolu a komunikace probíhá mezi lidmi na více úrovních než jen posloucháním hlasu. Uvedu příklad konzultací elaborátu 30 lidí, které běžně zaberou 2h výuku. též online zabralo 6h...
Jistěže komunikace není zcela efektivní, jak jsem psal, nelze dosáhnout plných 100 % efektivity vyučování ve škole, ale lze se k němu přiblížit.

A co se týče zkoušení, ty už jsi viděl na základce zkoušení, kde probíhá zkoušení dvaceti lidí naráz? Nemluvím teď o VŠ, které to řeší více komplexně. Co se týče běžné výuky, většinou jsou minimálně děcka u nás dělená na skupiny (i na matematiku či češtinu, takže je jich tam nejvíce 15, spíše míň). A při zkoušení (ústním) jsou tam děcka samy vždy na 10-15 minut, anebo po skupinkách o třech, čtyřech lidech... Co se týče psaných testů, v okolí to regulují spíše náhodným pořadím otázek, ve kterých se nelze vracet, a přísným časovým limitem.

Jak říkám, já mám zkušenosti se školami, které se snaží a u kterých to funguje téměř (zdůrazňuji TÉMĚŘ) bez problémů. Byť to není plně efektivní jako běžná kontaktní výuka. A když čtu na FB, jak vyučují (nebo spíš "vyučují") jiné školy, je mi těch dětí líto. :(

Ještě bych dodal, když teď koukám, že se tu v diskuzi mihlo něco o tom, že ty známky z online testu nejsou směrodatné, neboť se dá podvádět, tak že já sám jsem zažil na střední studenty, kteří měli tak důmyslný systém taháků, anebo byli tak nenápadní, že nespočet testů opsali z mobilu/poznámek/taháků, takže to ke směrodatnosti mělo hodně daleko. :)

Já jsem zastáncem toho, že vše může nějakým způsobem fungovat, když se tomu věnuje dostatek času a vůle, když jsou ochotné všechny zúčastněné strany. A taky je mi jasné, že tato situace se někdy v budoucnu bude opakovat, jsou jen dvě otázky - kdy tomu tak bude a co přijde tentokrát. (Ve skutečnosti máme štěstí, že smrtnost tohoto typu koronaviru je tak nízká. Jak by vypadalo fungování ve společnosti, kde by na to skutečně mohl umřít třeba každý desátý?) Už tenhle koronavirus ukázal, jak jednoduché je v dnešní době, kdy se cestuje masivně letadly, přenést nemoc na opačný konec světa. A jaký to udělá rozklad fungování společnosti...
Marco Freeman,
administrátor komunity ČEPEK / Administrator of ČEPEK Community
šéfredaktor redakce ČEPEK / Editor-in-Chief of ČEPEK Editorial Office

E-mail: [email protected]
________
Uživatelský avatar
Mathias8
Registrovaný uživatel
Líbí se mi: Dívky
ve věku od: 7
ve věku do: 12
Příspěvky: 1081
Dal: 154 poděkování
Dostal: 469 poděkování

Re: Online výuka se osvědčila, staré časy se nevrátí. Školy plánují změny (iDnes.cz)

Nový příspěvek od Mathias8 »

Marco Freeman píše: sobota 16. 1. 2021, 0:19:23 Kolem 14. hodiny už nemívají děcka výuku, minimálně ne ve školách, které znám já. Veškerou výuku mají "odbouchanou" za dopoledne.
Tak to sa pleties. Ano zakladne skoly sice maju vyuku do obeda, ale deti chodili aj na kruzky, ktore byvali poobede. Chodili napriklad na tanec, spev, gytaru, klavir, flautu a podobne do ZUS.
Koli korone a opatreniam z tohto dovodu nacvicuju teda ucia sa prostrednictvom online. A to tak, ze ako idioti tancuju pred kamerou, spievaju, hraju na nastroji.

A z tohto dovodu mavaju online poobede. O druhej, pol tretej, tretej, pol stvrtej, stvrtej, pol piatej, piatej. A tie starsie aj neskor. Deti mavaju online skoro cely den vacsinu do 5 hodiny.
Uživatelský avatar
Smazaný uživatel (gabajaza)

Re: Online výuka se osvědčila, staré časy se nevrátí. Školy plánují změny (iDnes.cz)

Nový příspěvek od Smazaný uživatel (gabajaza) »

Marco Freeman píše: sobota 16. 1. 2021, 0:19:23 Co se týče psaných testů, v okolí to regulují spíše náhodným pořadím otázek, ve kterých se nelze vracet, a přísným časovým limitem.
Tak přesně takhle to na spoustě škol nefunguje. U nás jsou testy třeba takové, že se ti zobrazí všechny otázky na jedné stránce. Časový limit je obvykle hodina i u testu, který by zabral jen 10 minut. Podvádět se akorát nedá u matematiky kvůli nutnosti napsat celý postup. A jeden učitel to vyšperkoval na nejvyšší úroveň. Ve stejnou chvíli posílá na Google Clasroom studijní materiál spolu s testem z toho materiálu. Vybízí nás vlastně k tomu, abychom si v jedné záložce otevřeli to, co nám poslal, a ve druhé záložce vyplňovali test.

A co se týče toho vyučování / školy jen dopoledne, tak to taky většinou neplatí. Domácí úkoly v distanční výuce jsou natolik rozsáhlé a je jich tolik, že klidně zaberou několik hodin. Proklínám toho, kdo tohle vymyslel.

Celé to je jenom parodie na vyučování. Hlavně u nejmenších dětí. Bavil jsem se s jedním otcem prvňáčka a ten mi říkal, jak na to učitelé kašlou, jen zadávají úkoly a ve výsledku je výuka na rodičích.
Uživatelský avatar
Marco Freeman
Administrátor
Bydliště: ČR
Líbí se mi: Chlapci
ve věku od: 2
ve věku do: 11
Kontakt: [email protected]
Wickr Me: MarekVolny
Příspěvky: 1616
Dal: 1065 poděkování
Dostal: 1961 poděkování

Re: Online výuka se osvědčila, staré časy se nevrátí. Školy plánují změny (iDnes.cz)

Nový příspěvek od Marco Freeman »

Mathias8 píše: sobota 16. 1. 2021, 7:36:56Tak to sa pleties. Ano zakladne skoly sice maju vyuku do obeda, ale deti chodili aj na kruzky, ktore byvali poobede. (...) A z tohto dovodu mavaju online poobede. O druhej, pol tretej, tretej, pol stvrtej, stvrtej, pol piatej, piatej. A tie starsie aj neskor. Deti mavaju online skoro cely den vacsinu do 5 hodiny.
Kroužky jsou v době žákova volného času, s nímž si musí žák naložit tak, jak on (a jeho rodiče) uznají za vhodné. Mám teď třeba litovat jiného žáka, který nechodil na hru klavíru, ale třeba každé odpoledne chodil do posilovny? Anebo který v rámci svého volného času rád chodil plavat? Jednoduše toto jsou činnosti, co nejsou možné vůbec. Ale žák je vykonával v době po škole, a ano, někdy mohl až do raně večerních hodin. Ale to bylo jeho rozhodnutí (popřípadě rozhodnutí rodičů). Povinná výuka většinou končí dopoledne. Zatím jsem se nesetkal na ZŠ (a vlastně ani na SŠ), které znám, že by tomu bylo jinak.

Se zbytkem dne je pouze na dítěti a jeho rodičích, čím ho vyplní. Je mi jasné, že online hraní na klavír je opruz, ale taky u něj zůstanou spíše jen ty děti, které skutečně mají zájem. Já jsem ten typ, který by se na to v době opatření vykašlal a vyplnil získaný čas něčím jiným. To nemění nic na faktu, že volný čas (v němž žáci mohou mít různé aktivity) značně přebývá v rámci dne.

Prim píše: sobota 16. 1. 2021, 7:49:07Tak přesně takhle to na spoustě škol nefunguje. U nás jsou testy třeba takové, že se ti zobrazí všechny otázky na jedné stránce. Časový limit je obvykle hodina i u testu, který by zabral jen 10 minut. Podvádět se akorát nedá u matematiky kvůli nutnosti napsat celý postup. A jeden učitel to vyšperkoval na nejvyšší úroveň. Ve stejnou chvíli posílá na Google Clasroom studijní materiál spolu s testem z toho materiálu. Vybízí nás vlastně k tomu, abychom si v jedné záložce otevřeli to, co nám poslal, a ve druhé záložce vyplňovali test.
Ale vždyť o tom jsem mluvil. Tohle je chyba školy a pedagogů, že nemají nejmenší snahu. A výuka a zkoušení podle toho vypadají. Laxně vykonávat se dá každá práce. Je samozřejmé, že bez snahy to nepůjde. A i proto jsem psal, že lituji ty žáky, o nichž se dočítám na FB, že je učitelé jen zavalují úkoly, ale jinak je jejich snaha nulová. Pořád to ale považuji za chybu škol, které by s tím měly něco udělat, protože (zopakuji to) je tohle situace, která zřejmě nenastala naposledy a v budoucnosti se bude opakovat.

Prim píše: sobota 16. 1. 2021, 7:49:07Domácí úkoly v distanční výuce jsou natolik rozsáhlé a je jich tolik, že klidně zaberou několik hodin.
Opětovně záleží na škole... na školách, co znám, mají ten "deadline" na odevzdávání úkolů tak dlouhý, že by ten úkol stihli vypracovat stokrát. A učitelé jsou ještě natolik benevolentní, že kolikrát berou úkoly i po vypršení času, kdy se má odevzdat. Celkově nevidím, že by ty úkoly děcka v mém okolí vypracovávala celé dny. Ale opětovně - to je školou, na kterou chodí, která se snaží udělat takový systém, aby co nejvíce fungoval.

Prim píše: sobota 16. 1. 2021, 7:49:07Celé to je jenom parodie na vyučování. Hlavně u nejmenších dětí. Bavil jsem se s jedním otcem prvňáčka a ten mi říkal, jak na to učitelé kašlou, jen zadávají úkoly a ve výsledku je výuka na rodičích.
U nejmenších dětí je to skutečně problematické, protože tam je i ta funkčnost distanční výuky z principu dost problematická, to se o tom ani hádat nebudu. Nevím, jak by se dalo učit třeba psát přes počítač. To je potom bohužel na těch rodičích více.

Ale u starších dětí (znovu to zopakuji) většinou záleží hlavně na snaze školy o to vytvořit co nejvíce fungující systém. Pokud snaha není, systém nefunguje. Pokud snaha je, systém může fungovat poměrně obstojně.

Sám za sebe samozřejmě stále považuji běžnou výuku za naprosto lepší, avšak jsem zastánce toho názoru, že i ta distanční může relativně fungovat. Pokud se snaží všechny zúčastněné strany, což se u všech škol opravdu neděje. Ale je otázka, co s tím, jak to vyřešit jinak.
Marco Freeman,
administrátor komunity ČEPEK / Administrator of ČEPEK Community
šéfredaktor redakce ČEPEK / Editor-in-Chief of ČEPEK Editorial Office

E-mail: [email protected]
________
Uživatelský avatar
Myš
Čestný člen skupiny ČEPEK
Bydliště: Mám
Líbí se mi: Chlapci
ve věku od: 8
ve věku do: 15
Kontakt: [email protected]
Výkřik do tmy: Všimli jste si letos, kolik se urodilo jmelí?
Příspěvky: 876
Dal: 146 poděkování
Dostal: 764 poděkování

Re: Online výuka se osvědčila, staré časy se nevrátí. Školy plánují změny (iDnes.cz)

Nový příspěvek od Myš »

Prim píše: sobota 16. 1. 2021, 7:49:07
A co se týče toho vyučování / školy jen dopoledne, tak to taky většinou neplatí. Domácí úkoly v distanční výuce jsou natolik rozsáhlé a je jich tolik, že klidně zaberou několik hodin. Proklínám toho, kdo tohle vymyslel.

Celé to je jenom parodie na vyučování. Hlavně u nejmenších dětí. Bavil jsem se s jedním otcem prvňáčka a ten mi říkal, jak na to učitelé kašlou, jen zadávají úkoly a ve výsledku je výuka na rodičích.
Tak to jsme vyřešili tím, že úkoly jsou u nás zásadně dobrovolné a s prvňákama a druhákama se jejich třídní spíš scházela, aby si mohli povídat, nebo aby jim něco předčítala, protože pro většinu z nich je online výuka nevstřebatelná.

Všímám si, že máš tendence hodně generalizovat.
"Life is a waterfall, we're one in the river and one again after the fall
swimming through the void we hear the word
we lose ourselves but we find it all..."
SOAD
Uživatelský avatar
Kasz
Administrátor
Líbí se mi: Dívky a ženy
ve věku od: 4
ve věku do: 27
Kontakt: [email protected]
Příspěvky: 6261
Dal: 1431 poděkování
Dostal: 3294 poděkování

Re: Online výuka se osvědčila, staré časy se nevrátí. Školy plánují změny (iDnes.cz)

Nový příspěvek od Kasz »

Prim píše: pátek 15. 1. 2021, 14:03:24Online výuka je největší paskvil, jaký kdy mohl vzniknout.
Mathias8 píše: sobota 16. 1. 2021, 0:15:39Nenavidim to. Nenavidim celu online vyuku. Je to na barany prd. … Kde sme sa to dostali
Co jiného byste navrhovali, když žáci a studenti ve škole zkrátka z důvodu vládních opatření být nemohou? Jak byste to udělali jinak? Protože mě moc jiných možností než online hodiny přes PC/mobil a zadávání úkolů přes PC nenapadá.
Československá pedofilní komunita – již 12 let s Vámi! ❤️💙
Uživatelský avatar
Smazaný uživatel (gabajaza)

Re: Online výuka se osvědčila, staré časy se nevrátí. Školy plánují změny (iDnes.cz)

Nový příspěvek od Smazaný uživatel (gabajaza) »

Otevřel bych školy, alespoň v omezeném režimu. Trvá to už moc dlouho. Pro studenty to bude mít špatné následky čím déle v tomhle paskvilu setrvají. Ale to není třeba rozvádět. Mám úplně jiný názor na to, co by mělo být otevřené a co ne.
Uživatelský avatar
Tim
PROBLÉMOVÝ UŽIVATEL
Varování: 3
Bydliště: Brno
Líbí se mi: Chlapci
ve věku od: 5
ve věku do: 17
Kontakt: Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100073199928820
email: [email protected]
https://ibb.co/sb8ymr1
Telefon: 607 364 291
Výkřik do tmy: "Slaboši jsou lidé, kteří znají pravdu, ale zastávají ji jen potud, pokud se v ní jeví jejich prospěch" - Blaise Pascal

„Vždy musíš hledat a vyznávat pravdu a chovat se tak, aby ses nikdy nemusela stydět, až se podíváš nazpět.“ - Čeněk Král
Příspěvky: 793
Dal: 451 poděkování
Dostal: 390 poděkování

Re: Online výuka se osvědčila, staré časy se nevrátí. Školy plánují změny (iDnes.cz)

Nový příspěvek od Tim »

Prim píše: sobota 16. 1. 2021, 16:12:49 Otevřel bych školy, alespoň v omezeném režimu. Trvá to už moc dlouho. Pro studenty to bude mít špatné následky čím déle v tomhle paskvilu setrvají. Ale to není třeba rozvádět. Mám úplně jiný názor na to, co by mělo být otevřené a co ne.
To relativně můžeme i otevřít hospody a podobně, ty procenta přenosů jsou velmi podobná... vlastně ve školách vetší procento přenosu než v putykách...
„Polemika má protivníka připravit o klid duše, ne ho urážet.“ — Karl Kraus
Uživatelský avatar
Bouře
Člen skupiny ČEPEK
Bydliště: Internet
Líbí se mi: Muži
ve věku od: 18
ve věku do: 40
Kontakt: [email protected]
Výkřik do tmy: Anti-contact MAP ally
Příspěvky: 573
Dal: 721 poděkování
Dostal: 616 poděkování

Re: Online výuka se osvědčila, staré časy se nevrátí. Školy plánují změny (iDnes.cz)

Nový příspěvek od Bouře »

V tomto stavu je online výuka asi nejlepší řešení i když nemůže nahradit normální školu ale ještě lepší řešení je aby lidi nosili roušky,myli si ruce,dodržovali rozestupy a šli se naočkovat protože tím dřív tu budeme mít normální stav. Pokud však lidi budou věřit teoriím že vakcína proti koroně je nebezpečná,že roušky jsou zbytečné apod. tak se z toho nikdy nedostanem.
Uživatelský avatar
Smazaný uživatel (gabajaza)

Re: Online výuka se osvědčila, staré časy se nevrátí. Školy plánují změny (iDnes.cz)

Nový příspěvek od Smazaný uživatel (gabajaza) »

S těma rouškama je to tak napůl. Spousta lidí je nosí jen proto, že musí. Proto třeba jednorázovou roušku nosí více dnů po sobě a k tomu se jí dotýkají rukama, kterýma šahali jinde. A pak tu jsou jedinci, kteří nosí roušku pod nosem. To je skoro stejné, jako by jí neměli nasazenou vůbec. Buď budeme roušky nosit pořádně anebo vůbec. Nic mezitím. Nošení roušky pod nosem aby se neřeklo ničemu nepomůže. Je to stejné jako nosit stažené trenýrky s pindíkem venku. Samozřejmě chápu, že se v tom špatně dýchá a byl bych pro nějakou lepší alternativu, když musí být člověk někde dlouho zavřený.

Těch nelogičností je ale víc. Viz plexiskla v obchodech. Mnohdy je to plexisklo jen zepředu, ale zboku chybí. Přitom zboku je víc potřeba, protože si tam lidé stoupnou při skládání nákupu. V jistém ohledu je nelogické i omezení počtu zákazníků na prodejně. Je jasné, že se pak začnou tvořit fronty venku. Takže buď bude ta hromada lidí vevnitř anebo venku, ale pořád budou pospolu, kolikrát nalepení jak sardinky. Už se mi stalo několikrát, že mi někdo v takové frontě skoro až dýchal na krk. Podle mě by byl lepší krok, ale administrativně náročný, kdy by se musel každý objednat na určitou dobu. V ideálním případě by se lidé objednali na různé hodiny tak, aby se hezky rozprostřeli po časové ose a bylo jich tam v konkrétní hodinu míň.

A největší absurdnost podle mě je opět omezování otevírácí doby. Ta by se měla naopak všude prodloužit, ať je tam menší koncentrace osob. Ale né, tady se to všechno zkrátí, ať se to hezky rozšíří, když se tam lidi nahrnou v jednu dobu.

Závěrem bych řekl, že ta spousta opatření je hezká na papíře, ale k čemu jsou, když se buď nedodržují anebo mají přesně opačný efekt?
Uživatelský avatar
Kasz
Administrátor
Líbí se mi: Dívky a ženy
ve věku od: 4
ve věku do: 27
Kontakt: [email protected]
Příspěvky: 6261
Dal: 1431 poděkování
Dostal: 3294 poděkování

Re: Online výuka se osvědčila, staré časy se nevrátí. Školy plánují změny (iDnes.cz)

Nový příspěvek od Kasz »

Prim píše: sobota 16. 1. 2021, 16:12:49Otevřel bych školy, alespoň v omezeném režimu.
V jakém omezeném režimu? Prosím o bližší popis.

A že to trvá dlouho? To může vláda ovlivnit jak? Nebo jak bys to pak udělal v těch nemocnicích, kdyby prostě nestíhaly? Myslíš, že "uzavření škol trvalo už moc dlouho" by ospravedlnilo situaci, kdy by lékaři museli rozhodovat, koho odpojit od přístrojů, aby mohli napojit jiného, kterého jim do nemocnice právě přivezli?
Československá pedofilní komunita – již 12 let s Vámi! ❤️💙