Úroveň celonárodní debaty o inkluzi dosáhla stavu mimořádné informační zmatenosti. Zkusme se vrátit k realitě a číslům. Dnes tedy dva obrázky a shrnutí, co z nich vyplývá. Grafika pochází z prezentace České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání, data ze školských matrik ministerstva. (...)
Největší obavy pramení z příchodu dětí s lehkým mentálním postižením. Takových žáků je skoro 14 tisíc, ale z toho opět 5, 5 tisíce už dnes chodí do běžných škol. V základních školách praktických - ne vždy se tak oficiálně jmenují a jde většinou o malé školy, kde je v průměru 32 žáků - jich je 8,5 tisíce.
Což znamená, že jde o každé sté dítě v základní škole. A i kdyby se všechny tyto děti přesunuly do běžných škol, připadají v průměru dvě na jednu školu. To se může lišit školu od školy i regionálně, ale rozhodně není reálná obecně sdílená představa hordy nevzdělavatelných před školními vraty.
Fakta ohledně inkluze - Respekt
Pravidla fóra
UPOZORNĚNÍ: Fórum Reakce na média vč. svých podsekcí právě prochází rekonstrukcí. Více informací se dozvíte ZDE.
-
- Čestný člen skupiny ČEPEK
- Bydliště: Mám
- Líbí se mi: Chlapci
- ve věku od: 10
- ve věku do: 15
- Kontakt: [email protected]
- Výkřik do tmy: Všimli jste si letos, kolik se urodilo jmelí?
- Příspěvky: 917
- Dal: 145 poděkování
- Dostal: 841 poděkování
Fakta ohledně inkluze - Respekt
http://www.respekt.cz/spolecnost/hordy-nevzdelatelnych-na-jednu-skolu-pripadaji-dva-novi-zaci-s-handicapem
"Life is a waterfall, we're one in the river and one again after the fall
swimming through the void we hear the word
we lose ourselves but we find it all..."
SOAD
swimming through the void we hear the word
we lose ourselves but we find it all..."
SOAD
-
- Registrovaný uživatel
- Líbí se mi: Dívky
- ve věku od: 9
- ve věku do: 30
- Výkřik do tmy: Zázraky se dějí, jen zatím bohužel vždy někde daleko...
- Příspěvky: 3194
- Dal: 13 poděkování
- Dostal: 515 poděkování
Re: Fakta ohledně inkluze - Respekt
To ale pořád neřeší daný problém, co je mi platné že připadají dva podobní žáci na školu, když stačí jeden problémový žák ve třídě aby ovlivnil výuku zbývajících 20-25?
Přijde mi to jako když se tu používá statistika na odvedení od tématu.
Přijde mi to jako když se tu používá statistika na odvedení od tématu.