Segregace romských dětí pokračuje
Pravidla fóra
UPOZORNĚNÍ: Fórum Reakce na média vč. svých podsekcí právě prochází rekonstrukcí. Více informací se dozvíte ZDE.
-
- Registrovaný uživatel
- Líbí se mi: Chlapci i dívky
- ve věku od: 3
- ve věku do: 9
- Výkřik do tmy: "Children of the future age,
Reading this indignant page,
Know that in a former time
Love, sweet love, was thought a crime. (...)"
(William Blake - A Little Girl Lost) - Příspěvky: 280
- Dal: 61 poděkování
- Dostal: 78 poděkování
Segregace romských dětí pokračuje
http://a2larm.cz/2014/10/segregace-romskych-deti-pokracuje/
...a asi i pokračovat bude v zemi, kde úroveň politické debaty lze ilustrovat na sloganech polovičky politických stran přes celé politické spektrum odprava doleva:
http://blog.idnes.cz/blog/14527/286907/BB_Bobosikova.jpg
http://www.romea.cz/img_upload/03ec66ac77713bab242255f6194ad3ff/toryove-ostrava.jpg
http://i.idnes.cz/10/092/cl6/OKS35c882_Snmek001.jpg
http://levaperspektiva.cz/wp-content/uploads/2014/05/usti4.jpg
http://www.romea.cz/img_upload/03ec66ac77713bab242255f6194ad3ff/usvit-cistic.jpg
http://www.romea.cz/aaa/img.php?src=/img_upload/03ec66ac77713bab242255f6194ad3ff/volfova-suverenita-chanov.jpg&w=630
Zdá se, že pedofilové jsou v suchu, obětního beránka vyžrala jiná skupina...:-)
Citace z článku."V Česku se dnes mnozí romští i neromští rodiče smířili s tím, že jejich děti spolu do školy prostě chodit nebudou."
Snad alespoň alespoň pedofilové se s tím ještě nesmířili:-)
...a asi i pokračovat bude v zemi, kde úroveň politické debaty lze ilustrovat na sloganech polovičky politických stran přes celé politické spektrum odprava doleva:
http://blog.idnes.cz/blog/14527/286907/BB_Bobosikova.jpg
http://www.romea.cz/img_upload/03ec66ac77713bab242255f6194ad3ff/toryove-ostrava.jpg
http://i.idnes.cz/10/092/cl6/OKS35c882_Snmek001.jpg
http://levaperspektiva.cz/wp-content/uploads/2014/05/usti4.jpg
http://www.romea.cz/img_upload/03ec66ac77713bab242255f6194ad3ff/usvit-cistic.jpg
http://www.romea.cz/aaa/img.php?src=/img_upload/03ec66ac77713bab242255f6194ad3ff/volfova-suverenita-chanov.jpg&w=630
Zdá se, že pedofilové jsou v suchu, obětního beránka vyžrala jiná skupina...:-)
Citace z článku."V Česku se dnes mnozí romští i neromští rodiče smířili s tím, že jejich děti spolu do školy prostě chodit nebudou."
Snad alespoň alespoň pedofilové se s tím ještě nesmířili:-)
-
- Na trestné lavici
- Líbí se mi: Dívky
- ve věku od: 4
- ve věku do: 12
- Kontakt: [email protected]
- Výkřik do tmy: https://www.youtube.com/watch?v=y19uKiha-fw
- Příspěvky: 7971
- Dal: 1170 poděkování
- Dostal: 1 poděkování
Re: Segregace romských dětí pokračuje
Tohle je mi nějak volné. Desegregace může oběma stranám ublížit úplně stejně jako segregace. A předpoklad, že romské a většinové děti jsou na tom vždy přesně stejně, a jakýkoli vyšší podíl romských dětí ve zvláštních školách je tudíž diskriminace, je nesmysl.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:National_IQ_Lynn_Vanhanen_2006_IQ_and_Global_Inequality.png
http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=IQ_and_Global_Inequality&oldid=470112718#National_IQ_and_QHC_values
http://en.wikipedia.org/wiki/File:National_IQ_Lynn_Vanhanen_2006_IQ_and_Global_Inequality.png
http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=IQ_and_Global_Inequality&oldid=470112718#National_IQ_and_QHC_values
-
- Registrovaný uživatel
- Líbí se mi: Dívky
- ve věku od: 9
- ve věku do: 30
- Výkřik do tmy: Zázraky se dějí, jen zatím bohužel vždy někde daleko...
- Příspěvky: 3192
- Dal: 12 poděkování
- Dostal: 512 poděkování
Re: Segregace romských dětí pokračuje
Nemyslím si že by fungovala "segregace" čistě na tom, že se jedná o romské/cigánské děti. Podle mne to souvisí s tím, že ty děti už předtím žijí v čistě romské společnosti a z ní přejímají svoje chování. Těžko si najdete kamarády jinde, když v celé čtvrti jsou primárně romové. A osobně se obávám, že díky společenskému postavení je tato skupina lidí značně jinak vychovávána (kolik procent jejich rodičů chodí do práce?) a to pak vede k tomu že rodiče dětí většinové společnosti nechtějí mít svoje děti mezi nimi (často po dost nepěkných zkušenostech s učební morálkou, hygienou či fyzickým násilím. Je to začarovaný kruh.
Nechali by jste svoje dítě chodit do školy ze které máte pravidelné zprávy o tom, že některé děti terorizují jiné, neučí se atd?
Věřím tomu, že je tu šance ty děti mít v různých kroužcích a podobně a že nejsou špatné jen kvůli tomu jaký mají původ ale nedovedu si představit jak to změnit, když se jedná o takové množství lidí, kteří o to často ani nestojí.
Na druhou stranu vietnamské děti podobné problémy nemají. Možná je to tím že jejich rodiče jsou nejen podnikaví ale navíc pracovití (nedělá jim problém trávit v práci 12-16 hodin) a děti učí tomu samému.
Nechali by jste svoje dítě chodit do školy ze které máte pravidelné zprávy o tom, že některé děti terorizují jiné, neučí se atd?
Věřím tomu, že je tu šance ty děti mít v různých kroužcích a podobně a že nejsou špatné jen kvůli tomu jaký mají původ ale nedovedu si představit jak to změnit, když se jedná o takové množství lidí, kteří o to často ani nestojí.
Na druhou stranu vietnamské děti podobné problémy nemají. Možná je to tím že jejich rodiče jsou nejen podnikaví ale navíc pracovití (nedělá jim problém trávit v práci 12-16 hodin) a děti učí tomu samému.
-
- Registrovaný uživatel
- Líbí se mi: Chlapci i dívky
- ve věku od: 3
- ve věku do: 9
- Výkřik do tmy: "Children of the future age,
Reading this indignant page,
Know that in a former time
Love, sweet love, was thought a crime. (...)"
(William Blake - A Little Girl Lost) - Příspěvky: 280
- Dal: 61 poděkování
- Dostal: 78 poděkování
Re: Segregace romských dětí pokračuje
Čistě terminologicky vzato, pokud je jistá kulturní či etnická skupina masově přesunuta na jiný (podřadnější) typ vzdělávací instituce než je v dané společnosti běžné, jde o segregaci. Nemyslím si, že by někomu mohlo ublížit, když budou normální zdravé děti chodit do normálních škol a nebudou od svých šesti let odsouzeny k podřadnému zaměstnání...Gabriel Svoboda píše:Tohle je mi nějak volné. Desegregace může oběma stranám ublížit úplně stejně jako segregace. A předpoklad, že romské a většinové děti jsou na tom vždy přesně stejně, a jakýkoli vyšší podíl romských dětí ve zvláštních školách je tudíž diskriminace, je nesmysl.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:National_IQ_Lynn_Vanhanen_2006_IQ_and_Global_Inequality.png
http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=IQ_and_Global_Inequality&oldid=470112718#National_IQ_and_QHC_values
Přiložené odkazy z wiki mi moc nejsou jasné. Asi jsem hloupej (nejspíš mám romský geny, že by?), ale takovéto pokusy o distribuci IQ národům v globálním měřítku mně přijdou dost šílené. Pokud vím, tak podobné studie, které se v minulosti snažily dodat munici rasistům tím, že dokazovaly, že američtí černoši mají nižší IQ než většina populace, byly odbornou veřejností dávno shozeny ze stolu jako tendenční. Prostě, ó jaké překvapení, se přišlo na to, že černoušek z ghetta, který má otce ve vězení a odpoledne či i dopoledne místo školy shání peníze na jídlo, umí vyplňovat testy hůř než středostavovské anglosaské dítě z dobré rodiny, které hraje odpoledne na klavír. Prosím, tedy, Gabrieli, o stručné vysvětlení dotyčné studie, je-li možno:-)
-
- Registrovaný uživatel
- Líbí se mi: Chlapci i dívky
- ve věku od: 3
- ve věku do: 9
- Výkřik do tmy: "Children of the future age,
Reading this indignant page,
Know that in a former time
Love, sweet love, was thought a crime. (...)"
(William Blake - A Little Girl Lost) - Příspěvky: 280
- Dal: 61 poděkování
- Dostal: 78 poděkování
Re: Segregace romských dětí pokračuje
Jednorozec píše:Nemyslím si že by fungovala "segregace" čistě na tom, že se jedná o romské/cigánské děti. Podle mne to souvisí s tím, že ty děti už předtím žijí v čistě romské společnosti a z ní přejímají svoje chování. Těžko si najdete kamarády jinde, když v celé čtvrti jsou primárně romové. A osobně se obávám, že díky společenskému postavení je tato skupina lidí značně jinak vychovávána (kolik procent jejich rodičů chodí do práce?) a to pak vede k tomu že rodiče dětí většinové společnosti nechtějí mít svoje děti mezi nimi (často po dost nepěkných zkušenostech s učební morálkou, hygienou či fyzickým násilím. Je to začarovaný kruh.
Nechali by jste svoje dítě chodit do školy ze které máte pravidelné zprávy o tom, že některé děti terorizují jiné, neučí se atd?
Věřím tomu, že je tu šance ty děti mít v různých kroužcích a podobně a že nejsou špatné jen kvůli tomu jaký mají původ ale nedovedu si představit jak to změnit, když se jedná o takové množství lidí, kteří o to často ani nestojí.
Na druhou stranu vietnamské děti podobné problémy nemají. Možná je to tím že jejich rodiče jsou nejen podnikaví ale navíc pracovití (nedělá jim problém trávit v práci 12-16 hodin) a děti učí tomu samému.
Nikdo neříká, že je to snadno řešitelný problém. Ale já chtěl jen (pomocí těch odkazů na billboardy) ukázat, že u nás chybí i základní uvědomění si problému a převládají postoje od bohorovného: "co si to zas v tý unii vymejšlejí" až po otevřený rasismus určité části politiků.
Kupříkladu první vlaštovky amerického hnutí za občanská práva se také týkaly segregace školství a i když situace tam ani dnes,po 50ti letech, není růžová, přesto se od těch dob něco dokázalo. Snadné to není, ale v českých zemích je to trochu příliš zabržděné...Kde chybí vůle, budou vždy chybět jak peníze, tak nápady na řešení.
Nevím proč do problému vzdělávání Romů tahat vietnamské děti, vždyť to spolu nemá nic společného. Pokud se tedy nedíváme na svět tak, že my jsme normální, a každý kdo se liší vzhledem či kulturou, nám musí snahou a pílí dokázat, že je taky normální. To by ovšem byl poněkud xenofobní pohled na svět, není-liž pravda.
-
- Registrovaný uživatel
- Líbí se mi: Chlapci
- ve věku od: 12
- ve věku do: 23
- Výkřik do tmy: Milovať okrem iného znamená vážiť si objekt svojej túžby. Dosť na to, aby som nezradzoval jeho dôveru...
- Příspěvky: 490
- Dal: 467 poděkování
- Dostal: 300 poděkování
Re: Segregace romských dětí pokračuje
No podľa mňa čiernobiele delenie na ublížených a tých ostatných tiež neprinesie nič pozitívneho. Dovolím si tvrdiť, že český masový rasizmus je mýtus. Rasista je človek, ktorý rozlišuje, posudzuje a odsudzuje na základe farby kože, resp. etnickej príslušnosti. Absolútna väčšina českých "rasistov" má zlé skúsenosti s rómskou menšinou a preto preberá niektoré predsudky. Pomenujme veci korektne a môžeme sa baviť. Umelé vyvolávanie dojmu, že rómska menšina nie je väčšinovou kultúrou prijímaná kvôli farbe pleti a rasizmu, nepomôže rómom ani tým, ktorý chcú problém rozumne riešiť.tdnka píše: Nikdo neříká, že je to snadno řešitelný problém. Ale já chtěl jen (pomocí těch odkazů na billboardy) ukázat, že u nás chybí i základní uvědomění si problému a převládají postoje od bohorovného: "co si to zas v tý unii vymejšlejí" až po otevřený rasismus určité části politiků.
No a vietnamské deti sú tu spomenuté celkom oprávnene. Práve tu sa dá definovať skutočná miera skutočného rasizmu, šovinizmu či xenofóbie. Zatiaľ čo vietnamská menšina je značne bezproblémová, vietnamské deti dokážu bez väčších problémov fungovať v českej spoločnosti a ich rodičia uživia rodiny vlastnou prácou, u rómskych rodín je to veľmi často práve naopak. A čuduj sa svete, český rasisti zďaleka nemajú taký problém dať svoje dieťa do školy spolu s vietnamskými, ako na to býva mnoho krát upozorňované u detí róskych. Osobne si myslím, že rómom najviac škodí to, keď im niekto vnucuje rolu utlačovaných a postihovaných bez príčiny, resp. z rasistických dôvodou. Takúto rolu radi prijímajú a bráni im to vnímať problém v širšom merítku a hladať možno nejaké príčiny aj u seba. A naopak, ak rodič zistí, že jeho dieťa je napádané a šikanované rómskymi deťmi, upozorní na problém a následne je obvinený z rasizmu, ešte to stupňuje nevraživosť k rómskej menšine. Takže najväčšími rozdúchavačmi problémov sú podľa mňa práve ortodoxní zástancovia menšín za každú cenu.tdnka píše:Nevím proč do problému vzdělávání Romů tahat vietnamské děti, vždyť to spolu nemá nic společného. Pokud se tedy nedíváme na svět tak, že my jsme normální, a každý kdo se liší vzhledem či kulturou, nám musí snahou a pílí dokázat, že je taky normální. To by ovšem byl poněkud xenofobní pohled na svět, není-liž pravda.
-
- Na trestné lavici
- Líbí se mi: Dívky
- ve věku od: 4
- ve věku do: 12
- Kontakt: [email protected]
- Výkřik do tmy: https://www.youtube.com/watch?v=y19uKiha-fw
- Příspěvky: 7971
- Dal: 1170 poděkování
- Dostal: 1 poděkování
Re: Segregace romských dětí pokračuje
Nemyslím si, že prožít v dětství v desegregované třídě, kde se budou děti vzájemně šikanovat kvůli etnickému původu, je něco a priori ideálního.
Netvrdím, že IQ test ukazuje inteligenci, ale ukazuje právě tu schopnost vyplňovat testy, na které je postavena celá naše společnost (a školství připravuje lidi na život v naší společnosti). To máme kvůli několikaprocentní menšině budovat jiné školství, které žákům bude k ničemu, ale hlavně že nebude diskriminační? Podle studie, na kterou jsem odkazoval, je celkem jasné, že životní úroveň v zemích, kde lidé umějí vyplňovat testy (tedy mají vyšší IQ), je jednoznačně vyšší než v zemích, kde to lidé neumějí. Pokud někdo vyplňovat testy neumí a je kvůli tomu umístěn do zvláštní školy, není to diskriminace.
Netvrdím, že IQ test ukazuje inteligenci, ale ukazuje právě tu schopnost vyplňovat testy, na které je postavena celá naše společnost (a školství připravuje lidi na život v naší společnosti). To máme kvůli několikaprocentní menšině budovat jiné školství, které žákům bude k ničemu, ale hlavně že nebude diskriminační? Podle studie, na kterou jsem odkazoval, je celkem jasné, že životní úroveň v zemích, kde lidé umějí vyplňovat testy (tedy mají vyšší IQ), je jednoznačně vyšší než v zemích, kde to lidé neumějí. Pokud někdo vyplňovat testy neumí a je kvůli tomu umístěn do zvláštní školy, není to diskriminace.
-
- Registrovaný uživatel
- Líbí se mi: Ženy
- ve věku od: 0
- ve věku do: 90
- Výkřik do tmy: Cítím se spasen :D
- Příspěvky: 249
- Dal: 82 poděkování
- Dostal: 39 poděkování
Re: Segregace romských dětí pokračuje
http://www.centrumlampa.estranky.cz/když se opravdu chce tak to jde. Jinak Gabrieli děkuji za to co jsi napsal. A tady moji přátele fakt něco dělají a jde jim to opravdu dobře. viz. odkaz
-
- Čestný člen skupiny ČEPEK
- Líbí se mi: Chlapci a ženy
- ve věku od: 8
- ve věku do: 15
- Kontakt: e-mail: [email protected]
- Výkřik do tmy: Jsem produkt dekadentního světonázoru a jakožto takový na slepé větvi vývoje.
- Příspěvky: 1278
- Dal: 474 poděkování
- Dostal: 568 poděkování
Re: Segregace romských dětí pokračuje
Ten problém se zařazování romských dětí do zvláštních škol vidím v tom, že je to odsuzuje k nějaké budoucnosti. Hodně věcí by se dalo dohnat. Ten problém je, že se těm dětem nevěnují rodiče určitým způsobem, když jsou malé, takže pak mají do začátku hendikep.
Úspěch ve škole je dán kombinací vrozených předpokladů a tím, jaké dítě dostává podněty a možnosti k rozvíjení svých schopností. Není důvod si myslet, že by měly být ty vrozené schopnosti romských dětí nějak zásadně odlišné.
Úspěch ve škole je dán kombinací vrozených předpokladů a tím, jaké dítě dostává podněty a možnosti k rozvíjení svých schopností. Není důvod si myslet, že by měly být ty vrozené schopnosti romských dětí nějak zásadně odlišné.
-
- Registrovaný uživatel
- Líbí se mi: Dívky
- ve věku od: 9
- ve věku do: 30
- Výkřik do tmy: Zázraky se dějí, jen zatím bohužel vždy někde daleko...
- Příspěvky: 3192
- Dal: 12 poděkování
- Dostal: 512 poděkování
Re: Segregace romských dětí pokračuje
Myslím že vůbec nechápete kde ten problém je. Vždyť to není problém zařazování dětí do zvláštních škol, problém je v tom že ty děti, před tím než jdou do školy, tak neumí pořádně česky, nemají všechny hygienické návyky a už vůbec neumí spoustu věcí co má malé dítě umět.
A kdyby byli romští aktivisté co k čemu tak založí romské školy a školky místo tahání peněz ze státní kasy a bědování o rasizmu. Český národ se taky musel prosadit sám, nikdo za něj tu literaturu a kultutu nevytvořil.
To ale není problém rasové segregace to je problém jejich rodičů, ale co s tím jako chcete dělat, děti jim sebrat, nařídit jim povinně mateřskou?...
A kdyby byli romští aktivisté co k čemu tak založí romské školy a školky místo tahání peněz ze státní kasy a bědování o rasizmu. Český národ se taky musel prosadit sám, nikdo za něj tu literaturu a kultutu nevytvořil.
To ale není problém rasové segregace to je problém jejich rodičů, ale co s tím jako chcete dělat, děti jim sebrat, nařídit jim povinně mateřskou?...
-
- Registrovaný uživatel
- Líbí se mi: Chlapci i dívky
- ve věku od: 3
- ve věku do: 9
- Výkřik do tmy: "Children of the future age,
Reading this indignant page,
Know that in a former time
Love, sweet love, was thought a crime. (...)"
(William Blake - A Little Girl Lost) - Příspěvky: 280
- Dal: 61 poděkování
- Dostal: 78 poděkování
Re: Segregace romských dětí pokračuje
tak popořadě:
Jeremy: Dovolím si tvrdiť, že český masový rasizmus je mýtus
A čuduj sa svete, český rasisti zďaleka nemajú taký problém dať svoje dieťa do školy spolu s vietnamskými, ako na to býva mnoho krát upozorňované u detí róskych.
Anticiganismus samozřejmě JE jednou z mnoha forem rasismu. Pokud jej v Čechách nevnímáš, pak asi chodíme do jiných hospod, čteme jiná média, zkrátka žijeme v jiné zemi. Vlastně asi jo, soudě dle slovenčiny (ale nemyslím, že tam je to v tomto ohledu lepší:-)) Ale vážně: to, že nějaká z odlišných skupin nám nevadí, z nás ještě nedělá menšího rasistu. Umím si představit si člena nějaké rasistické bandy, který si jde nakoupit pivo do vietnamské večerky, aby láhve pak házel po policistech, kteří mu při protiromském pochodu brání provést pogrom v nějaké ubytovně, stejně jako si umím představit člena kukluxklanu, který miluje čínskou kuchyni. Jsou snad proto menšími rasisty?
Gabriel: Nemyslím si, že prožít v dětství v desegregované třídě, kde se budou děti vzájemně šikanovat kvůli etnickému původu, je něco a priori ideálního.
Pokud se, jak říkáš, někdo šikanuje kvůli etnickému původu, pak se jedná patologickou situaci v klimatu třídy a řeší se standardními postupy, jako kterákoli jiná šikana. Tvůj automatický předpoklad, že bílé a hnědé děti se budou ve třídě navzájem šikanovat svědčí jen o tom, o čem jsem psal na začátku tohoto vlákna: v zemi, kde si to nikdo ani neumí a nechce představit, to bude asi hodně těžký. To je dle mne základní problém.
To máme kvůli několikaprocentní menšině budovat jiné školství, které žákům bude k ničemu, ale hlavně že nebude diskriminační? Podle studie, na kterou jsem odkazoval, je celkem jasné, že životní úroveň v zemích, kde lidé umějí vyplňovat testy (tedy mají vyšší IQ), je jednoznačně vyšší než v zemích, kde to lidé neumějí. Pokud někdo vyplňovat testy neumí a je kvůli tomu umístěn do zvláštní školy, není to diskriminace.
Máme v první řadě budovat školství otevírající všem dětem stejné možnosti. jinak nejsme demokratická země, a krom těch věčně vysmívaných směrnic unie porušujeme mimo jiné i vlastní ústavu a Listinu ZPS.
Pokud někdo vyplňovat testy neumí, tak jej to musíme naučit, pokud je to pro rozkvět naší civilizace tak důležité, jak tvrdíš, o čemž si dovoluji pochybovat. No, ale budiž, naučme všechny vyplňovat testy, ale taky se třeba naučme od Romů žít trochu víc v přítomnosti než jen v povinnosti a budoucnosti a mít se rádi v rodině, což zase umí oni lépe než my. Testy za radost ze života:-)Tit for tat:-)
a jinak k podobným výzkumům:
http://casopis.vesmir.cz/clanek/jak-nemerit-cloveka1
jednorožec: A kdyby byli romští aktivisté co k čemu tak založí romské školy a školky místo tahání peněz ze státní kasy a bědování o rasizmu.
Nu ano, a kdyby byli američtí černošští aktivisté co k čemu, tak založí nové firmy a postaví továrny a nové čtvrtě, aby všichni chudí černoši měli práci a nežili v ghettu, kam ani policie nejezdí. A kdyby byli arabští aktivisti, co k čemu, tak by všechnu tu nezaměstnanou mládež (která si místo pracovních návyků v Evropě stihla v nějaké té radikální měšitě a na netu osvojit radikální islám, že se teď přidává masově k teroristickým mudžahedínům:-) zaměstnali a nabídli jim budoucnost jinou než uřezávání hlav v sýriii....atd atd. No a kdyby... babička měla....tak by to byl dědeček:-)
Tedy stručně: postoj "za všechno si můžou sami, protože nic nedělají" vypadá sice spravedlivě, ale ignoruje sociální, kulturní a historické okolnosti. Říkat malé elitní hrstce aktivistů, že nesehrála roli Martina Luthera Kinga či národních obrozenců, a přitom nemít problém se všeobecným odsuzováním, hostilitou a každodenním rasismem v médiích i na ulici se mi nezdá být úplně morálně vyspělým postojem...
Jeremy: Dovolím si tvrdiť, že český masový rasizmus je mýtus
A čuduj sa svete, český rasisti zďaleka nemajú taký problém dať svoje dieťa do školy spolu s vietnamskými, ako na to býva mnoho krát upozorňované u detí róskych.
Anticiganismus samozřejmě JE jednou z mnoha forem rasismu. Pokud jej v Čechách nevnímáš, pak asi chodíme do jiných hospod, čteme jiná média, zkrátka žijeme v jiné zemi. Vlastně asi jo, soudě dle slovenčiny (ale nemyslím, že tam je to v tomto ohledu lepší:-)) Ale vážně: to, že nějaká z odlišných skupin nám nevadí, z nás ještě nedělá menšího rasistu. Umím si představit si člena nějaké rasistické bandy, který si jde nakoupit pivo do vietnamské večerky, aby láhve pak házel po policistech, kteří mu při protiromském pochodu brání provést pogrom v nějaké ubytovně, stejně jako si umím představit člena kukluxklanu, který miluje čínskou kuchyni. Jsou snad proto menšími rasisty?
Gabriel: Nemyslím si, že prožít v dětství v desegregované třídě, kde se budou děti vzájemně šikanovat kvůli etnickému původu, je něco a priori ideálního.
Pokud se, jak říkáš, někdo šikanuje kvůli etnickému původu, pak se jedná patologickou situaci v klimatu třídy a řeší se standardními postupy, jako kterákoli jiná šikana. Tvůj automatický předpoklad, že bílé a hnědé děti se budou ve třídě navzájem šikanovat svědčí jen o tom, o čem jsem psal na začátku tohoto vlákna: v zemi, kde si to nikdo ani neumí a nechce představit, to bude asi hodně těžký. To je dle mne základní problém.
To máme kvůli několikaprocentní menšině budovat jiné školství, které žákům bude k ničemu, ale hlavně že nebude diskriminační? Podle studie, na kterou jsem odkazoval, je celkem jasné, že životní úroveň v zemích, kde lidé umějí vyplňovat testy (tedy mají vyšší IQ), je jednoznačně vyšší než v zemích, kde to lidé neumějí. Pokud někdo vyplňovat testy neumí a je kvůli tomu umístěn do zvláštní školy, není to diskriminace.
Máme v první řadě budovat školství otevírající všem dětem stejné možnosti. jinak nejsme demokratická země, a krom těch věčně vysmívaných směrnic unie porušujeme mimo jiné i vlastní ústavu a Listinu ZPS.
Pokud někdo vyplňovat testy neumí, tak jej to musíme naučit, pokud je to pro rozkvět naší civilizace tak důležité, jak tvrdíš, o čemž si dovoluji pochybovat. No, ale budiž, naučme všechny vyplňovat testy, ale taky se třeba naučme od Romů žít trochu víc v přítomnosti než jen v povinnosti a budoucnosti a mít se rádi v rodině, což zase umí oni lépe než my. Testy za radost ze života:-)Tit for tat:-)
a jinak k podobným výzkumům:
http://casopis.vesmir.cz/clanek/jak-nemerit-cloveka1
jednorožec: A kdyby byli romští aktivisté co k čemu tak založí romské školy a školky místo tahání peněz ze státní kasy a bědování o rasizmu.
Nu ano, a kdyby byli američtí černošští aktivisté co k čemu, tak založí nové firmy a postaví továrny a nové čtvrtě, aby všichni chudí černoši měli práci a nežili v ghettu, kam ani policie nejezdí. A kdyby byli arabští aktivisti, co k čemu, tak by všechnu tu nezaměstnanou mládež (která si místo pracovních návyků v Evropě stihla v nějaké té radikální měšitě a na netu osvojit radikální islám, že se teď přidává masově k teroristickým mudžahedínům:-) zaměstnali a nabídli jim budoucnost jinou než uřezávání hlav v sýriii....atd atd. No a kdyby... babička měla....tak by to byl dědeček:-)
Tedy stručně: postoj "za všechno si můžou sami, protože nic nedělají" vypadá sice spravedlivě, ale ignoruje sociální, kulturní a historické okolnosti. Říkat malé elitní hrstce aktivistů, že nesehrála roli Martina Luthera Kinga či národních obrozenců, a přitom nemít problém se všeobecným odsuzováním, hostilitou a každodenním rasismem v médiích i na ulici se mi nezdá být úplně morálně vyspělým postojem...
-
- Registrovaný uživatel
- Líbí se mi: Dívky
- ve věku od: 9
- ve věku do: 30
- Výkřik do tmy: Zázraky se dějí, jen zatím bohužel vždy někde daleko...
- Příspěvky: 3192
- Dal: 12 poděkování
- Dostal: 512 poděkování
Re: Segregace romských dětí pokračuje
to, že nějaká z odlišných skupin nám nevadí, z nás ještě nedělá menšího rasistu
To ale není pravda. Rasizmus je jednání nikoli na logickém ale na základě odlišnosti dané skupiny lidí. Jestliže se ale nějaká jiná skupina odlišuje o hooodně více (a romové jsou nám příbuzní daleko více než vietnamci, jsou to indoevropané jako my...) a přesto nám nevadí, tak to naznačuje, že problém není v rasizmu, ale ve špatných životních zkušenostech s danou skupinou...
Pokud se, jak říkáš, někdo šikanuje kvůli etnickému původu
Ale ta šikana je primárně ze strany romských dětí, kdy tyto jsou na tom často ekonomicky hůře a jejichž výchova je často vede k podobnému jednání a maji tendenci vytvářet malé "gangy". Dodnes si pamatuji na romského zaměstnance, který byl hrdý na to, že jeho 12letý syn zvládne zmlátit dospělého "gadžu" co teprv dítě...
Pokud někdo vyplňovat testy neumí, tak jej to musíme naučit
Tohle ale je povinnost rodičů naučit děti základní věci. Nikoli nás...
Pokud chci raději rozvíjet jiný než český jazyk (což je zvláštní, protože většina romlů se označila za "čechy") tak prosím to je moje právo ale musím počítat s tím, že pokud neexistuje romská škola, kde se mluví romsky, budou mít ty děti problém s učením. Tj. buď naučí svoje děti tomu co každý jiný česky mluvící rodič, nebo holt budou potřebovat romské školství a překladatele..
a všechno si můžou sami, protože nic nedělají" vypadá sice spravedlivě, ale ignoruje sociální, kulturní a historické okolnosti.
Sorry ale to co říkáš je blbost. Nikdo nikdy nedostal nic zadarmo. Černoši si museli změnu vybojovat (a byli na tom kurevsky hůř než romové), český národ se z německého područí musel dostat atd. Nikdo jiný to za ně neudělá....
To ale není pravda. Rasizmus je jednání nikoli na logickém ale na základě odlišnosti dané skupiny lidí. Jestliže se ale nějaká jiná skupina odlišuje o hooodně více (a romové jsou nám příbuzní daleko více než vietnamci, jsou to indoevropané jako my...) a přesto nám nevadí, tak to naznačuje, že problém není v rasizmu, ale ve špatných životních zkušenostech s danou skupinou...
Pokud se, jak říkáš, někdo šikanuje kvůli etnickému původu
Ale ta šikana je primárně ze strany romských dětí, kdy tyto jsou na tom často ekonomicky hůře a jejichž výchova je často vede k podobnému jednání a maji tendenci vytvářet malé "gangy". Dodnes si pamatuji na romského zaměstnance, který byl hrdý na to, že jeho 12letý syn zvládne zmlátit dospělého "gadžu" co teprv dítě...
Pokud někdo vyplňovat testy neumí, tak jej to musíme naučit
Tohle ale je povinnost rodičů naučit děti základní věci. Nikoli nás...
Pokud chci raději rozvíjet jiný než český jazyk (což je zvláštní, protože většina romlů se označila za "čechy") tak prosím to je moje právo ale musím počítat s tím, že pokud neexistuje romská škola, kde se mluví romsky, budou mít ty děti problém s učením. Tj. buď naučí svoje děti tomu co každý jiný česky mluvící rodič, nebo holt budou potřebovat romské školství a překladatele..
a všechno si můžou sami, protože nic nedělají" vypadá sice spravedlivě, ale ignoruje sociální, kulturní a historické okolnosti.
Sorry ale to co říkáš je blbost. Nikdo nikdy nedostal nic zadarmo. Černoši si museli změnu vybojovat (a byli na tom kurevsky hůř než romové), český národ se z německého područí musel dostat atd. Nikdo jiný to za ně neudělá....
-
- Na trestné lavici
- Líbí se mi: Dívky
- ve věku od: 4
- ve věku do: 12
- Kontakt: [email protected]
- Výkřik do tmy: https://www.youtube.com/watch?v=y19uKiha-fw
- Příspěvky: 7971
- Dal: 1170 poděkování
- Dostal: 1 poděkování
Re: Segregace romských dětí pokračuje
A jedním ze standardních postupů řešení šikany je kupodivu i segregace, kdy se dospěje k závěru, že pachatel a oběť nemohou nadále chodit do jedné školy. Bohužel je často do jiné školy odsegregována oběť a nikoli pachatel.tdnka píše:Pokud se, jak říkáš, někdo šikanuje kvůli etnickému původu, pak se jedná patologickou situaci v klimatu třídy a řeší se standardními postupy, jako kterákoli jiná šikana.
Pokud dobře čtu školský zákon, absolventi praktických škol už získávají základní vzdělání, takže hlavní problém s nestejnými možnostmi odpadl. Ti, kdo vyplňovat testy neumějí, mají možnost se to naučit právě v praktické škole.tdnka píše:Máme v první řadě budovat školství otevírající všem dětem stejné možnosti. jinak nejsme demokratická země, a krom těch věčně vysmívaných směrnic unie porušujeme mimo jiné i vlastní ústavu a Listinu ZPS. Pokud někdo vyplňovat testy neumí, tak jej to musíme naučit
To v žádném případě, to by byl rozvrat naší civilizace. Lidé žijící budoucností a lidé žijící přítomností nemohou žít vedle sebe, takové soužití vždy skončí konfliktem. K tomu jsem jednou četl výborný článek, který už v původní podobě na internetu není, ale naštěstí se mi podařilo ho vyhrabat, takže ho kopíruju sem. Omlouvám se za grafomanii, nenapsal jsem to já, ale Daniel Puschman na blogu iDnes.tdnka píše:No, ale budiž, naučme všechny vyplňovat testy, ale taky se třeba naučme od Romů žít trochu víc v přítomnosti než jen v povinnosti a budoucnosti a mít se rádi v rodině, což zase umí oni lépe než my.
Černoši, Cikáni, a čím jsme se na nich provinili
Tento článek vám možná bude připadat rasistický. Pokud soudíte, že rasismus je přesvědčení, že mezi lidskými rasami jsou jisté rozdíly, pak rasistický je. Pokud však soudíte, že rasismus je přesvědčení, že některé lidské rasy jsou horší, než jiné, pak rasistický není.
Tak či onak, obávám se, že je rozhodně politicky nekorektní.
Hodlám psát o takzvaných strategiích přežití. Nechci se ale omezit na pouhé teoretizování a rád bych dal svému textu i praktický význam. Proto se dopustím generalizace a přisoudím různé strategie přežití různým rasám a různým etnikům. Nehodlám však tvrdit, že všichni příslušníci nějaké rasy sdílejí tu samou strategii přežití. To, jakým způsobem se člověk snaží přežít, není dáno jen jeho rasou, ale ve velké míře i tím, v jakém prostředí vyrostl a jakou výchovu má. Nedomnívám se ale, že se člověk rodí jako tabula rasa, nepopsaná tabule, a nenese si žádné genetické dědictví.
Mnozí zneužívají faktu, že mezi rasami jsou rozdíly, jako záminku k nenávistnému odsuzování některých ras. Zpravidla všech, které jsou jiné, než jejich rasa. Rád bych poukázal na skutečnost, že tento přístup je chybný. Nemá asi cenu, abych ho hodnotil z hlediska morálního - zde má snad kdokoli normální jasno.
Z hlediska praktického však dodám, že když už tedy nějaký nácek hodlá tvrdit, že "negři jsou méněcenná rasa", měl by laskavě také dodat, podle jakého kritéria tu cennost nebo méněcennost ráčí měřit. Já si třeba myslím, že pokud se jako kritérium zvolí nadání pro atletiku, hudební či taneční nadání, nebo schopnost žít vesele, šťastně a být spokojený, tak pan Árijec za panem Negrem značně zaostává.
Jiná věc by, pravda, byla, kdybychom zmíněné dva pány hodnotili podle jiných kritérií, například schopnosti a ochoty pochodovat dle rozkazu, a efektivně zabíjet a nechat se zabít, pro zisk nějakého pána, v technologicky vyspělé válce.
To, že v našem světě zpravidla vládne ten, kdo má služebníky, kteří umí lépe zabíjet a ochotně zemřít pro jeho zájmy, je smutná pravda. Ale tohoto článku se, jak uvidíme, dotýká jen okrajově.
Základní strategie přežití jsou dvě a obě mají svoje rovnocenné výhody a nevýhody. Ujaly se především podle prostředí, v němž se jejich nositelé snažili přežívat, a podle stylu života nositelů - ovšem styl života je také velmi formován prostředím. Zmiňuji se ale o něm proto, že ho budu později používat jako jeden z rozlišovacích znaků.
Jsou to:
■ Strategie okamžité spotřeby - typická pro prostředí, kde jsou zdroje stále aktivní a méně vydatné, a pro kočovnický způsob života (moc toho s sebou neuvezete).
■ Strategie plánování a ukládání zásob - typická pro prostředí, kde je zdroj aktivní je sezónně a je jednorázově velice vydatný, a pro způsob života na jednom místě (můžete si vytvořit spolehlivě fungující a dostatečně objemné zásobárny a tedy i zásoby).
Strategie okamžité spotřeby bývá také oblíbená v prostředí, kde se uložené zásoby vlivem podnebí rychle kazí - obvykle v teplých krajích, a strategie plánovací a ukládací tam, kde lze zásoby udržet v použitelném stavu bez problémů po dlouhou dobu - tam, kde je chladněji.
Zajímavá je i další věc, a to je rozlišný pohled na vlastnictví.
Okamžitý spotřebitel vlastnictví nijak zvlášť neřeší. Jeho je to, co právě získal a spotřebovává, nebo nějaký nástroj denní potřeby, co nosí s sebou. Žije také okamžitou přítomností; důležité je to, co je tady a teď.
Pro plánovače - ukládače má ale vlastnictví zásadní důležitost. Je nutné, aby bylo jasně řečeno, komu patří tahle sýpka, tohle stádo, a tohle pole, protože on s tím musí nakládat a plánovat do budoucna. Jinak prostě umře. Vlastnit může samozřejmě i komunita, ale pořád je to na principu tohle je dlouhodobě moje, a tohle není. A aby se dalo plánovat, je taky nutné hledět do budoucnosti, žít v budoucnosti. Sledovat změny počasí, kdy je vhodné sít a sklízet, nebo kdy dorazí mamuti či jiné velké jedlé zvíře, a musí být vykopaná jáma a připravený oštěp.
Tohle velmi dobře funguje, pokud lidi sedí tam, kde se narodili, a nelezou jinam. Lidi sedí tam, kde se narodili, dokud se tam vejdou. Jakmile se ale začnou z jakéhokoli důvodu přemnožovat, musí se chtě nechtě vydat jinam. A začíná to na sebe narážet. Když si v myšlenkách shrnete, co jsem zatím napsal o obou strategiích přežití, je jasné, že náraz okamžitých spotřebitelů na plánovače - ukládače nedopadne dobře. Co že ne dobře, přímo katastrofálně. To jsou totiž úplně jiné, v principu nekompatibilní světy.
Běloši a Asiati jsou historicky převážně plánovači - ukládači, černoši jsou převážně okamžití spotřebitelé. Kočovníci jsou převážně okamžití spotřebitelé, a obyvatelé měst a vesnic plánovači - ukládači. Cikáni jsou převážně kočovníci a tedy okamžití spotřebitelé, "gádžové" čili sedláci čili běloši jsou převážně usedlíci a obyvatelé měst a vesnic, a tedy plánovači - ukládači.
A teď důležitá poznámka pro ty, co mi plánují otlouct o hlavu generalizaci. Ano, jsem si té generalizace vědom. Je jasné, že to, co zmiňuji, jsou extrémy, v praxi jsou obě strategie namíchané a u každého jedince jsou namíchané v jiném poměru. Vysokoškolsky vzdělaný černoch bude na této pomyslné stupnici mnohem dál směrem k plánovací a ukládací strategii, bílý anarchista bude posunutý k okamžité spotřebě. Proč považujeme vysokoškolsky vzdělaného černocha za lepšího než bílého anarchistu? Protože žijeme ve světě, kde zvítězili plánovači - ukládači, a hodnotí se tedy podle jejich kritérií. Když už jsme u toho, vysoká škola z vás udělá überplánovače. Nahromadění vědomostí plus schopnost analýzy situace a extrapolace (odhadu vývoje) po vytvoření teorie (tedy modelu toho, jak to vlastně funguje) - to je esence všeho plánovačství - ukládačství.
Další poznámkou budiž, že výchova hodně změní přirozené sklony člověka. Člověk je vysoce adaptivní, jinak by nepřežil. Pokud vezmete skupinu plánovačů a přesadíte ji do země, kde pořád něco roste, ale všechno se rychle kazí, začnou se přeorientovávat na okamžitou spotřebu. Protože jejich strategie tam nefunguje. Smůla pro ně, protože ve své strategii jsou jedničky.
Jak již bylo výše uvedeno, dokud si ukládači ukládají a okamžití spotřebitelé okamžitě spotřebovávají v zemi původu, je všechno OK. Problém s plánovači je ale v tom, že si musí vytvářet vhodné a vtipně vymyšlené pomůcky a formovat svoje okolí a životní prostředí, aby se jim lépe fungovalo. Následkem toho mají lepší zabíjecí technologie než okamžití spotřebitelé, rychleji se množí, protože se dokázali ubránit dětské úmrtnosti, a dokážou provozovat svoji strategii díky své technologii i v méně vhodném místě (vhodně upravené potraviny ve vhodném obalu se nekazí). Díky velkému důrazu na vlastnictví si taky vybudovali pevnou hierarchii a systém závislostí. Zatímco v kmeni severoamerických Indiánů se každý bojovník rozhodl, zda hodlá náčelníka následovat do války, nebo ne, tak pán v Evropě zavelel a všichni rekruti šli jako jeden muž, ať chtěli, nebo ne.
A rekruti vyrazili po celém světě. Lhostejno, zda do Indie či Afriky, kde svými pány řízení poddaní kradli zemi pro svoje pány, nebo do Ameriky, kde před svými pány uprchlí poddaní kradli zemi pro sebe, ale kam došli, tam zvítězili, a v případě, že tam zavedena nebyla, tam zavedli svoji strategii přežití. Takzvanou civilizaci.
Peklo pro okamžité konzumenty, protože se rázem a násilím a bez času pro adaptaci ocitli v naprosto cizím světě s naprosto jinými kritérii kvality a žebříčky hodnot. Dějiny středu civilizací a ras jsou toho plné. Šok s konceptu vlastnictví půdy, stád, nebo lidí, z organizace, striktní hierarchie, omezení svobody v mnoha ohledech.
Pokud mluvíme o Cikánech, dost často se zmiňuje "ta jejich mentalita". Mějme na paměti, že tak jejich mentalita je ze značné části mentalita okamžitého spotřebitele. To vysvětluje mnohé. Problémové komunity se chovají do značné míry podle strategie okamžitých spotřebitelů, strategie kočovníků. Okamžitá spotřeba zdrojů (bohatý večírek v den sociálních dávek, pak živoření), absence plánování, migrace za novými nalezišti s bohatšími zdroji - ideálně takovými, kde co nejmenší úsilí posytuje nejbohatší "sklizeň", nezájem o zvelebování "vlastního", a laxní přístup k respektování vlastnictví vůbec.
Proti tomu my, běloši, potomci generací plánovačů - ukládačů. Kteří usilovně pracují s vidinou budoucího výsledku, šetří a schovávají na horší časy, počítají s každou korunou, plánují, co kdy a jak, kam a komu, věnují se pečlivě zkrášlování vlastního příbytku a jeho okolí, a pak už jen samá pozitiva. Porušení vlastnictví - krádež, zločin - je pro ně zcela přirozeně nanejvýš zavrženíhodné, protože to pro ně může znamenat, že přijdou o svoje životně důležité zásoby a budou tím pádem ohroženi na životě. Z tohoto důvodu se také v minulosti za krádež dobytka věšelo. Protože dobytek byl živobytí.
Kolize je naprosto nevyhnutelná.
Okamžitý konzument, v principu spjatý s přírodou, nepochopí, kde bere plánovač tu drzost, aby si přivlastňoval víc plodů přírody, než okamžitě potřebuje, a dokonce tvrdil, že tahle konkrétní země - která patří všem - je jen jeho a nikdo tam nesmí svobodně chodit a nikdo si tam nesmí z jejích darů dle potřeby brát. Také je znechucen nad tím, jak se někdo může snažit matku Zemi zotročit a ohýbat ji podle svojí vůle a zredujkovat ji do role svého služebníka.
Plánovač - ukládač se naopak děsí toho, že někdo jen tak vtrhne na jeho opečované políčko či zahrádku a ukradne mu tam úrodu, se kterou se dlouho lopotil a kterou nutně potřebuje k přežití zimy. Nepochopí, že někdo nechce žít v hezkém domečku, který si bude pečlivě opravovat, a vylepšovat, ale válí se někde přinejlepším ve špinavém stanu.
A tak dále. Vidíte už to principiální nepochopení?
Pokud jsem měl příležitost posoudit, k podobným kolizím dochází i mezi bělochy a sociálně slabšími černochy v USA. Asiati s bělochy naopak převážně vycházejí hladce, i když jsou jiné rasy. Aby ne - i oni jsou totiž plánovači - ukládači, a to s hodně dlouhou praxí.
Afrika, kdysi kontinent svobodných okamžitých spotřebitelů, je dneska pod tlakem plánovacího - ukládacího vyspělého světa. Začalo to kolonizací a pokračuje to i po pádu kolonizace, kdy se i nadále tvrdošíjně snažíme naučit ty hloupé černochy, jak mají správně žít. Myslíme to někdy i dobře, a asi to je pro ně jediná cesta, protože jejich způsob života, životní styl okamžitých spotřebitelů, jsme my, plánovači - ukládači, na celé planetě již efektivně zničili. V konkurenci s námi totiž nemají šanci obstát.
Co je horšího, mnozí z nich zjistili, že u nás plánovačů máme sociální systém, což je shodou okolností pojistka pro případ, že nějakého plánovače postihne malér a on potřebuje krátkodobě pomoci ze zásob ostatních plánovačů, aby se dostal zase na nohy a mohl si plánovat a ukládat jako rovnocenný člen komunity. Z hlediska instinktivních zkušeností okamžitého konzumenta, přišedšího do tohoto jiného světa, to ale vypadá jako nevysychající roh hojnosti a nebe na zemi, konzumní ráj. Místo, kam se vydáme a pošleme zprávu příbuzným, aby za námi brzo dorazili.
Pěkně to ilustroval názor starší Cikánky, se kterou mluvili autoři jednoho eseje v knize Romové - kulturologické etudy. Snažili se jí vysvětlit, že na sociální dávky, které dostává, se musí složit ti zlí gadžové, o kterých si myslí, že jí z jejích dávek berou. Odvětila po zmatené odmlce: "Všichni na světě přece dostávají dávky."
Píšu o tom všem proto, abychom se mohli lépe pochopit a nesežrat se.
Abychom si, když z despektem říkáme, že černoši v Africe dokáží pracovat jen když nad nimi stojí běloch, uvědomili, že ti černoši v Africe jedou převážně podle strategie okamžité konzumace, co byla v Africe původní - a ta nějakou práci s odloženým a do budoucna naplánovaným výsledkem zrovna nepovažuje za efektivní.
Abychom pochopili, že když se někteří z Cikánů seberou a vyrazí do Kanady, protože slyšeli, že tam dostanou vyšší dávky - něco, co my z hlediska naší přežívací strategie naprosto odsuzujeme jako zneužívání systému poslední záchrany - je z hlediska jejich přežívací strategie prostě racionální a naprosto přirozený krok. Kmen se prostě sebral a poodešel tam, kde roste na stromech větší a chutnější ovoce. Ono tam totiž roste samo, to matka příroda to tak zařídila.
Pochopení problému je pro řešení zásadní, ale pouhým pochopením se nic nevyřeší.
Řešení se však v situaci, v jaké jsme, hledá špatně. Svět vypadá, jak vypadá, dnes je to prostě hegemonie plánovačů - ukládačů. I končinám, kde to nebylo přirozené, byla tato strategie vnucena jako "civilizace". Nám se tu osvědčila, neudělali jsme ze svého hlediska nic špatného. Šířili jsme civilizaci dle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
Pro "divochy", potomky generací okamžitých spotřebitelů, a jim vrozenou strategii, už nezbylo místo.
Máme jako faktičtí vládci planety tyto možnosti:
■ "divochy" bez skrupulí vyhladit. Asi se shodneme, že toto řešení není dvakrát morální.
■ "divochy" nuceně přeučit na náš způsob života. O to se taky pokoušíme a jde to pomalu a těžko. Genetická paměť je dlouhá a pevná.
■ vymezit "divochům" nějakou životní oblast, kam jim důsledně nepolezeme. To je v podstatě neřešitelné, nakonec podobné pokusy tu už byly. Prospektory lačnící po nerostech pod zemí, kterou jejich kolegové zemědělci opovrhli a přenechali divochům, nikdo nestřílel. Divochy, bránící se prospektorům, naopak ano.
■ zkusit pro "divochy" najít uplatnění, které nějak koresponduje s jejich strategií přežití.
U toho posledního bodu bych se rád zastavil. Tím uplatněním myslím nějakou činnost s okamžitým a ihned viditelným výsledkem, kterou lze provozovat individualisticky a v libovolné míře dle okamžitých potřeb. Tyto práce nejsou bohužel moc společensky ceněny a moc jich neznám. Napadá mě v podstatě jen získávání druhotných surovin tříděním odpadu a jejich prodej do sběru, nebo jakoukoli podobnou činnost typu "nasbírej v této oblasti něco a tady v maringotce nám to za domluvenou cenu prodej". Pokud by někoho napadlo něco dalšího, diskuse je otevřená.
Na závěr bych byl rád, kdyby si lidé dokázali udědomit, z čeho pramení jejich averze, a kde jsou kořeny naší neschopnosti spolu vyjít. Je důležité mít na paměti, že ten problém existuje, jeho ignorováním se nevyřeší, a přesunutím dalších finančních prostředků na účty profesionálních řešitelů, kteří se živí řešením, nikoli vyřešením problému, taky ne.
Pokud tento článek někomu pomohl pochopit rozdíly mezi lidmi a to, že tyto rozdíly nejsou důvodem k opovržení a zavržení, splnil svůj účel.
Protože pochopení problému je prvním krokem k řešení.
-
- Registrovaný uživatel
- Líbí se mi: Dívky
- ve věku od: 9
- ve věku do: 30
- Výkřik do tmy: Zázraky se dějí, jen zatím bohužel vždy někde daleko...
- Příspěvky: 3192
- Dal: 12 poděkování
- Dostal: 512 poděkování
Re: Segregace romských dětí pokračuje
Sice si nemyslím, že by romové/cigáni byli sběrači (přišli údajně z indie, kde měli být nejnižší společenskou vrstvou tj nikoli sběrači), ale souhlasím že mají úplně jiné společenské hodnoty principy. Na druhou stranu sinthové, což byl romský kmen (tohle je nesmyslný název, protože i romové jsou "romský" kmen a docela chápu že olachům se nelíbí, když je označují názvem jiného kmene) byli v českých zemích zcela usedlí a měli svá řemesla, například často jako kováři (zdecimováni za hitlera :0( ).
Takže přizpůsobení možné je, jen nesmí těch lidí být tolik a nesmí se soustředit v ghetech a rovněž musí mít nějakou společensky prospěšnou práci.
Takže přizpůsobení možné je, jen nesmí těch lidí být tolik a nesmí se soustředit v ghetech a rovněž musí mít nějakou společensky prospěšnou práci.
-
- Registrovaný uživatel
- Líbí se mi: Chlapci i dívky
- ve věku od: 3
- ve věku do: 9
- Výkřik do tmy: "Children of the future age,
Reading this indignant page,
Know that in a former time
Love, sweet love, was thought a crime. (...)"
(William Blake - A Little Girl Lost) - Příspěvky: 280
- Dal: 61 poděkování
- Dostal: 78 poděkování
Re: Segregace romských dětí pokračuje
Gabrieli, ten Tvůj odkaz je opravdu těžký rasismus oděný do vědeckého hávu. Rozškatulkovat lidstvo podle takových kritérií naprosto nedává smysl ani z histroického, kulturologického či jakéhokoli alespoň trochu vzdáleně vědeckého hlediska. Ten pan Puschman v pasážích jako je tato:
Běloši a Asiati jsou historicky převážně plánovači - ukládači, černoši jsou převážně okamžití spotřebitelé. Kočovníci jsou převážně okamžití spotřebitelé, a obyvatelé měst a vesnic plánovači - ukládači. Cikáni jsou převážně kočovníci a tedy okamžití spotřebitelé, "gádžové" čili sedláci čili běloši jsou převážně usedlíci a obyvatelé měst a vesnic, a tedy plánovači - ukládači.
dosahuje "kvalit" takového Rosenbergra či jiných autorů obskurních rasistických textů, kolik jich ve dvacátém století bylo vyplozeno. Mimochodem, je známo, že Hitler nikdy nenabyl seriózního vzdělání a na nevzdělané publikum dokázal dělat dojem právě pomocí citací z pseudovědeckých rasistických brožur. Termíny "černoši", "asiati" "běloši" se v diskusi o vývoji civilizací prostě používat nedají. Nechť se pan Puschman zeptá nějakého studenta prvního ročníku etnologii, antropologie či dějin atd. Takže, další "dobrá duše", která svých všeobjímajícm záběrem dodává munici rasistům: vždyť jde o (NUTNOU - jak v článku výslovně říká)kolizi plánovačů a užívačů. Samozřejmě je v jeho argumentaci zrnko pravdy, ale na této úrovni generalizace však jeho kategorie v zásadě rozdělují svět na vítěze a k porážce odsouzené. Toto není racionální myšlení, ale ideologie. A sice rasistická ideologie.
Taky mne pobavila věta: bílý anarchista bude posunutý k okamžité spotřebě Je to trochu zvláštní, poněvadž anarchismus byl od 19. století výsadou intelektuálů, občas aristokratů /jako třeba jeho zakladatel Kropotkin). Trošku to připomíná Werichovu pohádku "Splněný sen", kde četník říká: anarchisti jsou neholení a rozcuchaní :-))
Ale zároveň pan Puschman říká, že: Když už jsme u toho, vysoká škola z vás udělá überplánovače To je ale zvláštní, že celosvětově je dnes anarchismus populární zejména v levicových akademických kruzích. Nějak mu to neštymuje s těma nálepkama.
Teď jsem si vzpomněl, že podobné klasifikace jako ten Puschmann užíval jakýsi pan Bakalář v obskurním spisku Tabu ve společenskýcgh vědách, který kdysi vydal Votobie. Doporučuji ti knihu
http://ff.zcu.cz/kfi/vav/zaznamy/monografie/extrem.html
kde je ten bakalářův spis pěkně rozebrán a ukázána jeho manipulativnost a neserióznost. Takoví "filozofové dějin" jako ten pan Puschman dokáží vždycky hezky všechno vysvětlit. Hlavně tomu, kdo chce mít svět vysvětlený a hlavně tomu, kdo chce mít klid v duši, zatímco jeho bližní zažívají krušné časy. OK - nic proti tomu - vždy to tak bylo a bude, že normální člověk se bojí cizího, odlišného a hledí si svých starostí. Nelze chtít po každém, aby v noci nespal a trápil se situací Romů či třeba Kurdů. Tento lidový rasismus je sice určitý nevkus, nijak však nikoho neohrožuje. Ale když na majoritu majority:-) přijdou horší časy a od oněch opovrhovaných sociálních dávek je často dělí jen dvouměsíční výpovědní lhůta, pak přibývá rasismu stává se nebezpečným. Takže autoři podporující schematismus a mimochodem prastarý a hluboce zakořeněný dichotomismus usedlí vs nomádi nechtějí pomoci problém pochopit jak tvrdí autor, ale spíš vyhrotit. IMHO.
Ten odkaz jsem sem původně vložil, protože mi vadí bezpráví systémově páchané na dětech. A doufal jsem, že třeba někomu též. Vyvracet hory argumentů o tom, že vše je v pořádku, či nic nejde změnit atd. mne upřímně nebaví. Téma nesouvisí se smyslem tohoto webu a už jsme podobné debaty ve stejném osazenstvu vedli dříve. Proto končím. A přikládám video na téma děti a rasismus:
https://www.youtube.com/watch?v=H1xmxon7SBk
P.S. Troufnu si tvrdit, že u většiny alespoň mírně vzdělaných lidí dnes pedofilové najdou jakéstakés pochopení (viz nové dokumentární pořady i tento web). Avšak o Romech jsem se občas bavil i s vysokoškoláky a dost často jsem slyšel nesmysly o speciálních romských sociálních dávkách a ježdění si pro ně v mercedesech. Tak nevím - neměli bychom založit sekci pro mladé pedofilní Romy, kteří krom své orientace řeší xenofobii na každém kroku? Návrh míním zcela vážně!!
Ať má někdo rád ženy, muže, děti nebo zvířátka, pokud je slušný, tak mu prostě vadí, že žije ve společnosti, kde se, jak říká Gabriel, automaticky očekává, že se bílé a snědé děti servou. Děti jsou jen obraz dospělých a jako houba nasávají jejich předsudky.
Je fajn, že tento web vznikl pro mladé lidi s menšinovou orientací, aby jim pomohl se v tom vyznat. Možná je i dobře, že zde diskutujeme toto téma. Poněvadž přijmout sám sebe souvisí zajisté i s přijetím svých bližních.
HOWG!:-)
Běloši a Asiati jsou historicky převážně plánovači - ukládači, černoši jsou převážně okamžití spotřebitelé. Kočovníci jsou převážně okamžití spotřebitelé, a obyvatelé měst a vesnic plánovači - ukládači. Cikáni jsou převážně kočovníci a tedy okamžití spotřebitelé, "gádžové" čili sedláci čili běloši jsou převážně usedlíci a obyvatelé měst a vesnic, a tedy plánovači - ukládači.
dosahuje "kvalit" takového Rosenbergra či jiných autorů obskurních rasistických textů, kolik jich ve dvacátém století bylo vyplozeno. Mimochodem, je známo, že Hitler nikdy nenabyl seriózního vzdělání a na nevzdělané publikum dokázal dělat dojem právě pomocí citací z pseudovědeckých rasistických brožur. Termíny "černoši", "asiati" "běloši" se v diskusi o vývoji civilizací prostě používat nedají. Nechť se pan Puschman zeptá nějakého studenta prvního ročníku etnologii, antropologie či dějin atd. Takže, další "dobrá duše", která svých všeobjímajícm záběrem dodává munici rasistům: vždyť jde o (NUTNOU - jak v článku výslovně říká)kolizi plánovačů a užívačů. Samozřejmě je v jeho argumentaci zrnko pravdy, ale na této úrovni generalizace však jeho kategorie v zásadě rozdělují svět na vítěze a k porážce odsouzené. Toto není racionální myšlení, ale ideologie. A sice rasistická ideologie.
Taky mne pobavila věta: bílý anarchista bude posunutý k okamžité spotřebě Je to trochu zvláštní, poněvadž anarchismus byl od 19. století výsadou intelektuálů, občas aristokratů /jako třeba jeho zakladatel Kropotkin). Trošku to připomíná Werichovu pohádku "Splněný sen", kde četník říká: anarchisti jsou neholení a rozcuchaní :-))
Ale zároveň pan Puschman říká, že: Když už jsme u toho, vysoká škola z vás udělá überplánovače To je ale zvláštní, že celosvětově je dnes anarchismus populární zejména v levicových akademických kruzích. Nějak mu to neštymuje s těma nálepkama.
Teď jsem si vzpomněl, že podobné klasifikace jako ten Puschmann užíval jakýsi pan Bakalář v obskurním spisku Tabu ve společenskýcgh vědách, který kdysi vydal Votobie. Doporučuji ti knihu
http://ff.zcu.cz/kfi/vav/zaznamy/monografie/extrem.html
kde je ten bakalářův spis pěkně rozebrán a ukázána jeho manipulativnost a neserióznost. Takoví "filozofové dějin" jako ten pan Puschman dokáží vždycky hezky všechno vysvětlit. Hlavně tomu, kdo chce mít svět vysvětlený a hlavně tomu, kdo chce mít klid v duši, zatímco jeho bližní zažívají krušné časy. OK - nic proti tomu - vždy to tak bylo a bude, že normální člověk se bojí cizího, odlišného a hledí si svých starostí. Nelze chtít po každém, aby v noci nespal a trápil se situací Romů či třeba Kurdů. Tento lidový rasismus je sice určitý nevkus, nijak však nikoho neohrožuje. Ale když na majoritu majority:-) přijdou horší časy a od oněch opovrhovaných sociálních dávek je často dělí jen dvouměsíční výpovědní lhůta, pak přibývá rasismu stává se nebezpečným. Takže autoři podporující schematismus a mimochodem prastarý a hluboce zakořeněný dichotomismus usedlí vs nomádi nechtějí pomoci problém pochopit jak tvrdí autor, ale spíš vyhrotit. IMHO.
Ten odkaz jsem sem původně vložil, protože mi vadí bezpráví systémově páchané na dětech. A doufal jsem, že třeba někomu též. Vyvracet hory argumentů o tom, že vše je v pořádku, či nic nejde změnit atd. mne upřímně nebaví. Téma nesouvisí se smyslem tohoto webu a už jsme podobné debaty ve stejném osazenstvu vedli dříve. Proto končím. A přikládám video na téma děti a rasismus:
https://www.youtube.com/watch?v=H1xmxon7SBk
P.S. Troufnu si tvrdit, že u většiny alespoň mírně vzdělaných lidí dnes pedofilové najdou jakéstakés pochopení (viz nové dokumentární pořady i tento web). Avšak o Romech jsem se občas bavil i s vysokoškoláky a dost často jsem slyšel nesmysly o speciálních romských sociálních dávkách a ježdění si pro ně v mercedesech. Tak nevím - neměli bychom založit sekci pro mladé pedofilní Romy, kteří krom své orientace řeší xenofobii na každém kroku? Návrh míním zcela vážně!!
Ať má někdo rád ženy, muže, děti nebo zvířátka, pokud je slušný, tak mu prostě vadí, že žije ve společnosti, kde se, jak říká Gabriel, automaticky očekává, že se bílé a snědé děti servou. Děti jsou jen obraz dospělých a jako houba nasávají jejich předsudky.
Je fajn, že tento web vznikl pro mladé lidi s menšinovou orientací, aby jim pomohl se v tom vyznat. Možná je i dobře, že zde diskutujeme toto téma. Poněvadž přijmout sám sebe souvisí zajisté i s přijetím svých bližních.
HOWG!:-)
-
- Registrovaný uživatel
- Líbí se mi: Chlapci
- ve věku od: 8
- ve věku do: 14
- Příspěvky: 214
- Dal: 19 poděkování
- Dostal: 43 poděkování
Re: Segregace romských dětí pokračuje
Já s tím článkem naprosto souhlasím. Samozřejmě se jedná o hodně teoretickou úvahu. Navíc tohle rozdělení určitě neznamená, že ti okamžití spotřebitelé jsou jako lidé nějak podřadní. To tam sám autor zmiňoval. Domnívám se, že kámen úrazu je v tom, že v minulosti byla kvůli rasové odlišnosti spáchána neuvěřitelná zvěrstva. A proto se nyní naše civilizace ve snaze to nějak vyrovnat přiklonila k opačnému extrému, kdy je naopak naprosto nepřípustné konstatovat jakýkoliv rozdíl mezi rasami nebo etniky. Ale to je taky zaslepenost, jenom z opačného pólu spektra.
-
- Registrovaný uživatel
- Líbí se mi: Dívky
- ve věku od: 9
- ve věku do: 30
- Výkřik do tmy: Zázraky se dějí, jen zatím bohužel vždy někde daleko...
- Příspěvky: 3192
- Dal: 12 poděkování
- Dostal: 512 poděkování
Re: Segregace romských dětí pokračuje
Termíny "černoši", "asiati" "běloši" se v diskusi o vývoji civilizací prostě používat nedají.
A proč?
To že je to momentálně společensky neuznávané téma neznamená, že něco jako rasy neexistuje...
Možná kdyby jednotlivé skupiny lidí žili od sebe dost dlouho vzniknou nové lidské druhy...
Je jen otázkou nakolik je jejich význam přeceňovaný či zneužívaný.
Jinak taky je podle mne blbost tvrdit že jedna čtvrtina obyvatel (černoši) jsou hlavně "sběrači" atd.
Rovněž o "genetické paměti" si myslím svoje. Co ale vliv má obrovský je výchova a společenské zvyky.
I wiki uvádí minimálně 4 základní rasy.
Všichni lidé jsou homo sapiens sapiens, nicméně i pes domácí je jen jeden druh přesto jezevčíka od bernardýna pozná každý podle jejich charakteristických rysů...
tdnka: jinak ohledně rasizmu, se obávám že je pro mne rozdíl mezi naprosto přirozenou biologickou snahou stranit se cizího elementu či chováním lidí na základě dlouhodobě společenské zkušenosti a označováním čehokoliv co se negativně týká nějaké menšiny za rasizmus.
Jednoduše řečeno tvrzení že dotyčný je zloděj a lempl na základě toho, že patří k nějaké skupině lidí je rasizmus, ale hlídání si peněženky v tramvaji v momentě kdy se stejná národnostní skupinka na mně natlačí je moje opatrnost na základě (bohužel negativní) zkušenosti....
A proč?
To že je to momentálně společensky neuznávané téma neznamená, že něco jako rasy neexistuje...
Možná kdyby jednotlivé skupiny lidí žili od sebe dost dlouho vzniknou nové lidské druhy...
Je jen otázkou nakolik je jejich význam přeceňovaný či zneužívaný.
Jinak taky je podle mne blbost tvrdit že jedna čtvrtina obyvatel (černoši) jsou hlavně "sběrači" atd.
Rovněž o "genetické paměti" si myslím svoje. Co ale vliv má obrovský je výchova a společenské zvyky.
I wiki uvádí minimálně 4 základní rasy.
Všichni lidé jsou homo sapiens sapiens, nicméně i pes domácí je jen jeden druh přesto jezevčíka od bernardýna pozná každý podle jejich charakteristických rysů...
tdnka: jinak ohledně rasizmu, se obávám že je pro mne rozdíl mezi naprosto přirozenou biologickou snahou stranit se cizího elementu či chováním lidí na základě dlouhodobě společenské zkušenosti a označováním čehokoliv co se negativně týká nějaké menšiny za rasizmus.
Jednoduše řečeno tvrzení že dotyčný je zloděj a lempl na základě toho, že patří k nějaké skupině lidí je rasizmus, ale hlídání si peněženky v tramvaji v momentě kdy se stejná národnostní skupinka na mně natlačí je moje opatrnost na základě (bohužel negativní) zkušenosti....
-
- Registrovaný uživatel
- Líbí se mi: Chlapci i dívky
- ve věku od: 3
- ve věku do: 9
- Výkřik do tmy: "Children of the future age,
Reading this indignant page,
Know that in a former time
Love, sweet love, was thought a crime. (...)"
(William Blake - A Little Girl Lost) - Příspěvky: 280
- Dal: 61 poděkování
- Dostal: 78 poděkování
Re: Segregace romských dětí pokračuje
Já s tím článkem naprosto souhlasím. Samozřejmě se jedná o hodně teoretickou úvahu. Navíc tohle rozdělení určitě neznamená, že ti okamžití spotřebitelé jsou jako lidé nějak podřadní.
Ano, jde o úvahu natolik teoretickou, že pro reálné problémy není použitelná. Ale od skutečné teorie ji dělí ledabylost v nakládání se slovy a úmysl prokázat předem utvořený předsudek. Že neříká, že jsou podřadní? Pouze je nazývá "divochy" a navrhuje jim přežívání v nějakém marginálním-podřadném postavení.
To tam sám autor zmiňoval. Domnívám se, že kámen úrazu je v tom, že v minulosti byla kvůli rasové odlišnosti spáchána neuvěřitelná zvěrstva. A proto se nyní naše civilizace ve snaze to nějak vyrovnat přiklonila k opačnému extrému, kdy je naopak naprosto nepřípustné konstatovat jakýkoliv rozdíl mezi rasami nebo etniky. Ale to je taky zaslepenost, jenom z opačného pólu spektra.
Nemyslím, si že respekt k druhému je extrém. Konstatovat odlišnosti není nic kontroverzního. Snažit se dokázat, že barva kůže má něco společného s nějakými vlastnostmi jako třeba pracovitost či odkládání požitku na později, je rasistická pseudověda.
Ano, jde o úvahu natolik teoretickou, že pro reálné problémy není použitelná. Ale od skutečné teorie ji dělí ledabylost v nakládání se slovy a úmysl prokázat předem utvořený předsudek. Že neříká, že jsou podřadní? Pouze je nazývá "divochy" a navrhuje jim přežívání v nějakém marginálním-podřadném postavení.
To tam sám autor zmiňoval. Domnívám se, že kámen úrazu je v tom, že v minulosti byla kvůli rasové odlišnosti spáchána neuvěřitelná zvěrstva. A proto se nyní naše civilizace ve snaze to nějak vyrovnat přiklonila k opačnému extrému, kdy je naopak naprosto nepřípustné konstatovat jakýkoliv rozdíl mezi rasami nebo etniky. Ale to je taky zaslepenost, jenom z opačného pólu spektra.
Nemyslím, si že respekt k druhému je extrém. Konstatovat odlišnosti není nic kontroverzního. Snažit se dokázat, že barva kůže má něco společného s nějakými vlastnostmi jako třeba pracovitost či odkládání požitku na později, je rasistická pseudověda.
Naposledy upravil(a) tdnka dne úterý 14. 10. 2014, 0:00:28, celkem upraveno 2 x.
-
- Registrovaný uživatel
- Líbí se mi: Chlapci i dívky
- ve věku od: 3
- ve věku do: 9
- Výkřik do tmy: "Children of the future age,
Reading this indignant page,
Know that in a former time
Love, sweet love, was thought a crime. (...)"
(William Blake - A Little Girl Lost) - Příspěvky: 280
- Dal: 61 poděkování
- Dostal: 78 poděkování
Re: Segregace romských dětí pokračuje
Myslím, zkoumáním ras se lze zabývat seriózě na poli antropologie a paleoantrologie atd. Taky s ním, myslím, dost zamíchal pokrok genetiky, když prokázala, že genetické rozdíly-tedy vzdálenosti ve společném původu nekorespondují tak úplně s barvou pleti), to je vše neutrální věda o člověku a vývoji lidstva. Jakmile se někdo pokouší rasami argumentovat v sociálních a politických otázkách, je to vždy demagog, protože zde se pohybujeme v našem současném světě, který obývají lidské skupiny čelící podobným sociálním a ekonomickým problémům, z nichž některé z historických a kulturních důvodu jsou znevýhodněné. Samozřejmě existuje otázka, kdo určuje, kdo je znevýhodněný. To samozřejmě neurčuje žádná morálně svrchovaná bytost jako ředitel zeměkoule či multikulti bůh:-), ale určuje to smysl pro fair play a elementární spravedlnost, bez kterého žádná společnost nemže dlouhodobě fungovat. To, že diskriminace je špatně je samozřejmě postoj vycházející z jistého pojetí společnosti. Argumentovat proti tomuto pojetí vývojem lidských ras kdesi v paleolitu či ještě dříve je vždy pseudeovědecky kamuflovaná snaha argumentovat za jiné pojetí společnosti. Biologie do, dle mého soudu, do sociální politiky nepatří. Nemají spolu vůbec nic společného.Jednorozec píše:Termíny "černoši", "asiati" "běloši" se v diskusi o vývoji civilizací prostě používat nedají.
A proč?
To že je to momentálně společensky neuznávané téma neznamená, že něco jako rasy neexistuje...
Možná kdyby jednotlivé skupiny lidí žili od sebe dost dlouho vzniknou nové lidské druhy...
Je jen otázkou nakolik je jejich význam přeceňovaný či zneužívaný.
Jednoduše řečeno tvrzení že dotyčný je zloděj a lempl na základě toho, že patří k nějaké skupině lidí je rasizmus, ale hlídání si peněženky v tramvaji v momentě kdy se stejná národnostní skupinka na mně natlačí je moje opatrnost na základě (bohužel negativní) zkušenosti....
Nic proti hlídání peněženky, tím nikomu neubližuješ. Segregace romských dětí ve vzdělání ale ubližuje.
-
- Registrovaný uživatel
- Líbí se mi: Dívky
- ve věku od: 9
- ve věku do: 30
- Výkřik do tmy: Zázraky se dějí, jen zatím bohužel vždy někde daleko...
- Příspěvky: 3192
- Dal: 12 poděkování
- Dostal: 512 poděkování
Re: Segregace romských dětí pokračuje
A už jsi někde narazil na to že by romské děti někdo schválně dával bokem jenom proto že jsou romské?
Moje zkušenost je taková, že ve skutečnosti skončí jinde díky tomu, že neumí pořádně česky a nemají předškolní přípravu... To že o pak někdo překroutí a tvrdí že to je "dysrimináce" je věc jiná. Nejde zaměňovat příčinu za následek.
Pokud vím mají problém s přípravou na školu, jazykem, tím že žijí v ghetech atd. To že to pak dopadne tak že ve škole je velké procento romských dětí je dáno těmito faktory, nikoli tím, že by musely být odděleně. A pokud to vede k tomu, že vznikají skupiny které mají tendenci stranit se ostatním dětem tak jak to jako chceš jinak řešit?? Ty by si dal svoje dítě do školy kde by se cítilo špatně, hrozilo mu ve větší míře zmlácení a okradení atd?
Moje zkušenost je taková, že ve skutečnosti skončí jinde díky tomu, že neumí pořádně česky a nemají předškolní přípravu... To že o pak někdo překroutí a tvrdí že to je "dysrimináce" je věc jiná. Nejde zaměňovat příčinu za následek.
Pokud vím mají problém s přípravou na školu, jazykem, tím že žijí v ghetech atd. To že to pak dopadne tak že ve škole je velké procento romských dětí je dáno těmito faktory, nikoli tím, že by musely být odděleně. A pokud to vede k tomu, že vznikají skupiny které mají tendenci stranit se ostatním dětem tak jak to jako chceš jinak řešit?? Ty by si dal svoje dítě do školy kde by se cítilo špatně, hrozilo mu ve větší míře zmlácení a okradení atd?