Vegetariáni jsou mi lhostejní; to, že nejedí maso, je jejich soukromá věc. Ale to platí právě jen do chvíle, dokud je to jejich soukromá věc. Pokud požadují po hostiteli, aby pro ně zvlášť vařil bezmasé jídlo (místo aby se prostě spokojili s bezmasou částí předloženého jídla a maso dali bližnímu), pak jsou to hulváti, kteří neumějí žít ve většinové společnosti. Totéž se týká dočasných vegetariánů — tradičních katolíků v pátek.
Já osobně nejsem žádný milovník masa. Ano, maso mi občas chutná (pokud je to svalovina a ne vnitřnosti a pokud za účelem oddělení masa od kosti nemusím provádět chirurgické operace). Nicméně nepatřím k těm, podle kterých jídlo bez masa není žádné pořádné jídlo. Nikdy jsem nechápal, proč se bezmasé části jídla říká příloha a maso se považuje za tu hlavní a lepší část — pro mě je to přesně naopak. Nikdy jsem nechápal, proč se říká "řízek s bramborovou kaší" a je chyba říct "bramborová kaše s řízkem". (Na řízku mi ostatně chutná hlavně strouhanka, maso bych klidně oželel.) Nikdy jsem nechápal, proč katolický půst znamená vzdání se zrovna masa — říkal jsem si, že by bylo super, kdyby mi aspoň jeden den v týdnu nikdo maso nenutil. Nikdo se neobtěžoval mi vysvětlit, že půst znamená vzdání se čehokoli, co máme rádi, a maso je uvedeno jen jako příklad.
Ale nemyslím si, že zvířata mají duši. Zabít obratlovce je pro mě na stejné morální úrovni jako zabít mouchu, nehraje roli, že ten obratlovec je podobnější člověku a že se proto lidské city víc bouří. (Obratlovce bych určitě nebyl schopen zabít, ani při velkém hladu. A i pokud bych ho zabil, určitě bych se pozvracel při jakémkoli pokusu ho vykuchat a připravit ke konzumaci.) Týrání zvířat podle mě není zakázané pro blaho těch zvířat, ale proto, že když někomu nepřijde nic divného na týrání zvířete, hrozí nebezpečí, že mu nepřijde nic divného na týrání lidí. Je to něco jako přechovávání DP — v obou případech "pachatel" neudělal nic škodlivého a neměl by být trestán, ale měl by být poslán k odborníkovi, abychom se ujistili, že to zvládá a že nehodlá přejít na něco, co skutečně škodí (týrání lidí, respektive zneužívání dětí).
Ale nutit dítěti maso by se samozřejmě nemělo (pokud je zde podezření, že dítě maso odmítá z morálních důvodů a že to není obyčejná vybíravost). Jinak hrozí mentální anorexie a podobné psychické problémy, jako v
5. dílu seriálu Když se slunci nedaří.