FILMY A POŘADY slouží ke sdílení recenzí na filmy a pořady a k následné diskuzi k nim. Je-li v rámci recenze či diskuze užito odkazů na volně dostupné fotografické či video záznamy z filmu/pořadu, tyto odkazované audiovizuální záznamy mohou obsahovat jedině osoby starší 18 let (tedy narozené do roku 2003 včetně).
Pravidla fóra
Je povoleno vkládání odkazů na fotografie či videa osob, které jsou veřejně známé či na veřejnosti se prezentující a které jsou v současnosti starší 18 let, viz Pravidla webu.
Je zakázáno vkládání odkazů na fotografie či videa osob, které jsou v současnosti mladší 18 let (narozené od r. 2004 do současnosti). Do názvu vlákna je nutné uvést rok vydání filmu.
Fotografie a videa je možné vkládat jen formou odkazů (za využití URL, IMG nebo VIDEO tagu), při užití IMG tagu je nutné dodat přímý odkaz a zdroj.
Při porušení těchto pravidel dojde k upravení či odstranění vlákna, případně k penalizaci uživatele. V případě nejasností, jaké odkazy můžete v této sekci sdílet, kontaktujte Macka, moderátora AV sekce. Stížnosti na obsah sekce řeší administrátorský tým odpovědný za chod fóra, viz rubriku Kontakt.
2 příspěvky
• Stránka 1 z 1
tdnka
Registrovaný uživatel
Líbí se mi: Chlapci i dívky
ve věku od: 3
ve věku do: 9
Výkřik do tmy: "Children of the future age, Reading this indignant page, Know that in a former time Love, sweet love, was thought a crime. (...)" (William Blake - A Little Girl Lost)
Švankmajerův film Něco z Alenky je poctou nezměrné Carrollově představivosti, ale současně i záminkou k rozvinutí o nic menší představivosti vlastní. Je autorovou vzpomínkou na dětství, a zároveň pokusem evokovat prožitek dětství i v divácích. Infantilní vnímání světa totiž surrealisté vždy stavěli na roveň básnické intuici či myšlení příslušníků domorodých kultur. Všechny tyto formy lidské mentality jsou vzdáleny otěžím logického a pojmového chápání reality, v němž není místo pro obraznost, která je tolik potřebným prostředkem proti okorání lidského ducha. Jestliže postavě Alenky vyhradil režisér pro její hry prostor dětského pokoje, prostorem, který ve filmu vyhradil své představivosti, je sen. Čili fenomén, na němž se surrealisté rozhodli dokázat, že realita, jež člověka obklopuje, je jen fragmentem jeho života, který do plnohodnotného celku – surreality – doplňují neprobádané oblasti nevědomí. Něco z Alenky demonstruje propojení reality a snu velmi výmluvně. Když se dívka na konci filmu probudí, uvědomujeme si, že celé dobrodružství se odehrálo během jejího spánku. Až na jednu drobnost: terárium je opravdu rozbité a králík je opravdu pryč – sen se stává skutečností a skutečnost snem. André Breton, zakladatel surrealismu, definoval tento stav vzájemného prolnutí pojmem „spojité nádoby“.