Je načase čelit problému pedofilie v bělošské komunitě (Britské listy)
Pravidla fóra
UPOZORNĚNÍ: Fórum Reakce na média vč. svých podsekcí právě prochází rekonstrukcí. Více informací se dozvíte ZDE.
-
- Administrátor
- Líbí se mi: Dívky a ženy
- ve věku od: 4
- ve věku do: 28
- Kontakt: [email protected]
- Výkřik do tmy: Nejvíc mi vadí předsudečné odsouzení - i když jsem neublížil žádnému dítěti, najdou se lidé, co píšou "postavit ke zdi, kulka to vyřeší". Ne, nevyřeší. Pedofilové, kteří nic nespáchali, zažívají celý život zbytečné utrpení jen z důvodu předsudků. To je třeba změnit. Proto vznikl tenhle web.
- Příspěvky: 6613
- Dal: 1733 poděkování
- Dostal: 3605 poděkování
Je načase čelit problému pedofilie v bělošské komunitě (Britské listy)
Každý den dnes v Británii dochází k novým a děsivým odhalením sexuálního zneužívání nezletilých osob. Minulý týden se přiznal Stewart Hall, televizní celebrita, že sexuálně zneužil třináct dívek. Nejmladší bylo devět let, píše v deníku Guardian Joseph Harker.
O několik dní předtím vyšel najevo rozsah sexuálního zneužívání dětí v dětských domovech ve severním Walesu. Víme nyní, že v letech 1963 až 1992 tam došlo k 140 případům sexuálního zneužívání dětí. Bylo jmenováno 84 údajných pachatelů a usuzuje se, že k zneužívání dětí docházelo v 18 dětskýxch domovech.
Hlavní otázka zní: co způsobuje, že to vede bělochy k takovémuto rozsáhlému zneužívání dětí?
Televizní celebrita Jimmy Savile údajně sexuálně zneužila 300 mladých lidí a v jeho případě a v případě severního Walesu by k sexuálnímu zneužívání nemohlo docházet, kdyby neexistovalo velké množství sympatizujících spiklenců, kteří buď pachatelům děti k sexuálnímu zneužívání připravovali, anebo zajistili, že pravda dlouho nevyšla najevo. Téměř každý týden se dovídáme o dalším případu bělocha, zatčeného v souvislosti se sexuálním zneužíváním dětí.
Začíná mě být líto bělochů. Mám mnoho bělošských přátel a vím, že většina z nich je ostře proti sexuálnímu zneužívání. Avšak jistě musejí být znepokojeni, že celá jejich bělošská komunita začíná být spojována s pedofilií. Dovedu si představit, že s každým dalším případem sexuálního zneužívání dětí si skrývají tvář a modlí se: "Panebože, ať to tentokrát není zase běloch!"
Vzhledem k tomu, že tyto trestné činy páchalo tolik čelných představitelů bělošské komunity, mnoho z nás začíná mít obavy, co se stane s příští generací bělochů. Jak se dnešní mladí běloši dovědí, že zneužívání malých dětí je nesprávné, když je tolik jejich společenských vzorů tak silně spojováno s těmito zločiny?
Zaprvé musíme analyzovat, co způsobuje celý problém. Je to nějaká charakteristika typická pro kulturu bílých lidí? Má to něco společného s tím, že běloši přišli o své impérium, že zápolí se svou novou rolí ve světě, že jejich vliv ve světě slábne a oni se zoufale přidržují své slavné minulosti? Vnucují snad proto zbytky své moci nejzranitelnějším členům společnosti?
Anebo snad vzhledem k tomu, že běloši strávili většinu své historie vedením vzájemných válek proti sobě, si nedovedou poradit s relativním mírem, který vládne za poslední půlstoletí a svou frustraci, že nejsou války, si vybíjejí na nejslabších členech společnosti?
Anebo je to bělošské náboženství? Kněžská pedofilie byla samozřejmě tolerována dlouhá desetiletí v důsledku konspirace mlčení v církevní hierarchii.
A navzdory tomu, že návštěvnost církví klesá, křesťanství stále ještě dominuje evropské kultuře. A bible, k níž mnoho bělochů stále ještě vzhlíží, obsahuje verše jako: "Nezadržujte před dítětem tresty: pokud ho udeříte tyčí, nezemře. Poku ho udeříte tyčí, zachráníte jeho duši." (Přísloví, 23.13-14). To je hodně neslučitelné s tvrzení bělošské komunity, že se o děti dobře stará. A dokonce i nevěřící, jako Richard Dawkins, vysoký duchovní ateismu, bagatelizují vážnost zneužívání dětí a zastávají názor, že to není o nic horší než samotné náboženství. Dawkins napsal: "Sexuální zneužívání je samozřejmě odporné, ale není o nic horší než dlouhodobé psychické škody, způsobené katolickou výchovou dítěte." Samozřejmě je nyní nutné, aby vystoupili odvážní členové bělošské komunity a distancovali se od pachatelů těchto trestných činů.
Novýá šéfka vládní Komise pro rovnost a lidská práva by měla veřejně přiznat, že celý problém je rasový a kulturní a že se obává, že "v těchto komunitách běloši velmi dobře věděli, co se děje, ale neoznámili to, protože se obávali, že by byli ve své komunitě ostrakizováni." Anebo by bělošský ministr měl říct: "Existuje malá menšina bělošských mužů, kteří jsou přesvědčeni, že je přijatelné, aby zneužívali malé děti. Musíme to říct veřejně." Avšak dosud nikdo nic takového neřekl. To mě deprimuje.
Apeluji na bělochy, aby porušili toto spiklenecké mlčení. Apelujte na své vedoucí představitele, aby se zachovali odvážně a státnicky. Dokažte, že vám bělochům opravdu jde o práva dětí.
---
Možná si myslíte, že moje argumentace je absurdní, že vyvolávám etnické napětí v otázce, která se týká jednotlivců a malých skupin lidí a nemá nic společného s rasou ani s náboženstvím. Avšak všechny argumenty, jichž jsem použil, se takto objevily v britském tisku, když bylo zjištěno, že skupinka muslimských mužů sexuálně zneužívala mladé dívky. Pokud vám připadá, že rasové stereotypy o běloších jsou neférové, totéž přece platí o stereotypizaci britských muslimů a o častém zpochybňování jejich kultury a jejich náboženství, v důsledku zvrácených činů několika jedinců.
Československá pedofilní komunita – již 13 let s Vámi!
-
- Registrovaný uživatel
- Líbí se mi: Chlapci
- ve věku od: 6
- ve věku do: 12
- Příspěvky: 58
- Dal: 25 poděkování
- Dostal: 18 poděkování
Re: Je načase čelit problému pedofilie v bělošské komunitě
Doplním k tomu možná z našeho pohledu ještě zajímavější reakci na původní článek:
Joseph Harker's satirical point about sexual abuse by 'whites' is in fact literally right – all abuse has a particular cultural context.
In the Guardian on Monday, Joseph Harker wrote a piece that was met with equal parts disdain and acclaim. It reflected on around 18 months of horrific news of sexual abuse in the UK, which began with a succession of convictions for members of child-grooming and rape rings, mostly but not entirely involving British-Asian Muslims. This was followed by the ongoing scandal of sexual crimes and child abuse by an ever-lengthening list of prominent celebrities and public figures, some alleged and under investigation, some admitted, many, of course, involving the TV presenter and DJ Jimmy Savile – now believed to be perhaps the most prolific sex offender ever to have been unmasked, albeit only after his death.
Harker employed thick satire to contrast the ways in which the media and public debate have covered the two different scandals. The first focused heavily on the culture from which the rapists and abusers were drawn, their ethnicity, their religion in particular. The second focused on evil individuals doing bad things and their personal criminality or pathology. A couple of typical quotes:
and
Harker is quite right to point out the double standards at play in reporting the two scandals, and the racist undertones to much of the reporting of the first. But beyond that, I actually agree with what he says. I don't mean I agree with his satirically veiled message, I mean I literally agree with the actual words he says – or at least quite a lot of them. Is this problem something to do with white people's culture? Yes, Joseph, it bloody well is.
Of course it is questionable whether such a thing as "white people's culture" actually exists. It would be rather more accurate to say "white British people's cultures", and even then it would obscure some vast diversity. But exactly the same is true of, say, "African-Caribbean culture" or "the British Muslim community", though both terms are commonly cited, not least by African-Caribbean people and Muslims. So, for ease of argument, let's assume we are talking about the full range of the ethnically European, monolinguistically English-speaking, culturally Christian population or, more simply, the ethnic majority. The phrase "white culture" might be deliberately provocative and problematic, but I think it describes something real. Since Harker has thrust the phrase upon us, I shall continue to use it.
Sexual abuse does not occur in a social vacuum. Yes, the personal psychology, selfish motivations or pathology of the offender are always the primary cause, but the human environment plays a vital role too. Offenders can be encouraged in their behaviour by prevailing social norms which recount that victims are "asking for it" by behaving or dressing in particular ways. That is culture. A default attitude of disbelief towards victims who report assaults allows offenders to continue to attack with impunity – we know that several victims of both Jimmy Savile and Cyril Smith attempted to report attacks and were rebuffed by police or other authorities. That is culture.
The abusive behaviour of powerful people can be considered as entitlements, not only by offenders themselves but also by their colleagues, subordinates and friends. That is culture. When such a prominent commentator as Richard Dawkins says that child sex abuse is less harmful than religious indoctrination, it does indeed trivialise abuse. That is culture. That is my culture. British culture. White culture. Yes, we should have a hard look at ourselves and examine everything we, as a society, might have been doing over the decades to enable, encourage and cover up these types of horrendous acts and what we can do to prevent others.
This, of course, was not what Harker intended us to take from his article. His point, I'm sure, is that sexual abuse and exploitation happens in all societies, all communities, and of course he is correct. But this misses the point that the nature and circumstances of such crimes can change from one community to the next, as can the social roots which give rise to them. We live in a multicultural society and the attitudes that enable abuse in one culture may not be identical to those in another. The steps that might need to be taken to prevent future abuse in one culture may not be identical to those in another.
Bundling together all cases of child sex abuse as if they are all identical and require blanket solutions is a lazy, ineffective reaction. The problem of domestic incest is not the same problem as child rape tourism to the far east, which is not the same problem as abuse within the Catholic church, which is not the same problem as the exploitative debauchery of rich celebrities, which is not the same problem as child sex-grooming rings in impoverished northern towns. There are similarities of course, but to pretend they are identical glosses over the specific details of each.
Yes, Joseph, white Britain needs to take a deep hard look at our own culture, far beyond condemning the vile acts of individual abusers. And yes, British Muslim communities need to take a deep hard look at their own cultures, far beyond condemning the vile acts of individual abusers. So too does the Catholic church, so too does the British entertainment industry. Further afield, so too does the US college sports culture that enabled the Steubenville scandal, so too does the Indian society that has been so shaken by a succession of horrific rapes and murders. So too does every culture, every community, every society, every nation. None of us should be given a free ride on this score.
I have no problem with the suggestion that white society needs to look at its own culture. I do have a problem with the implication that British Muslim communities do not.
• This article first appeared on Ally Fogg's blog, Heteronormative Patriarchy for Men and is republished here with the permission of the author.
Joseph Harker's satirical point about sexual abuse by 'whites' is in fact literally right – all abuse has a particular cultural context.
In the Guardian on Monday, Joseph Harker wrote a piece that was met with equal parts disdain and acclaim. It reflected on around 18 months of horrific news of sexual abuse in the UK, which began with a succession of convictions for members of child-grooming and rape rings, mostly but not entirely involving British-Asian Muslims. This was followed by the ongoing scandal of sexual crimes and child abuse by an ever-lengthening list of prominent celebrities and public figures, some alleged and under investigation, some admitted, many, of course, involving the TV presenter and DJ Jimmy Savile – now believed to be perhaps the most prolific sex offender ever to have been unmasked, albeit only after his death.
Harker employed thick satire to contrast the ways in which the media and public debate have covered the two different scandals. The first focused heavily on the culture from which the rapists and abusers were drawn, their ethnicity, their religion in particular. The second focused on evil individuals doing bad things and their personal criminality or pathology. A couple of typical quotes:
"But after the shock has subsided and we have time to reflect on these revolting crimes, the main question in most reasonable people's minds must surely be: what is it about white people that makes them do this?"
and
"First, though, we need to find out what's causing the problem. Is it something to do with white people's culture?"
Harker is quite right to point out the double standards at play in reporting the two scandals, and the racist undertones to much of the reporting of the first. But beyond that, I actually agree with what he says. I don't mean I agree with his satirically veiled message, I mean I literally agree with the actual words he says – or at least quite a lot of them. Is this problem something to do with white people's culture? Yes, Joseph, it bloody well is.
Of course it is questionable whether such a thing as "white people's culture" actually exists. It would be rather more accurate to say "white British people's cultures", and even then it would obscure some vast diversity. But exactly the same is true of, say, "African-Caribbean culture" or "the British Muslim community", though both terms are commonly cited, not least by African-Caribbean people and Muslims. So, for ease of argument, let's assume we are talking about the full range of the ethnically European, monolinguistically English-speaking, culturally Christian population or, more simply, the ethnic majority. The phrase "white culture" might be deliberately provocative and problematic, but I think it describes something real. Since Harker has thrust the phrase upon us, I shall continue to use it.
Sexual abuse does not occur in a social vacuum. Yes, the personal psychology, selfish motivations or pathology of the offender are always the primary cause, but the human environment plays a vital role too. Offenders can be encouraged in their behaviour by prevailing social norms which recount that victims are "asking for it" by behaving or dressing in particular ways. That is culture. A default attitude of disbelief towards victims who report assaults allows offenders to continue to attack with impunity – we know that several victims of both Jimmy Savile and Cyril Smith attempted to report attacks and were rebuffed by police or other authorities. That is culture.
The abusive behaviour of powerful people can be considered as entitlements, not only by offenders themselves but also by their colleagues, subordinates and friends. That is culture. When such a prominent commentator as Richard Dawkins says that child sex abuse is less harmful than religious indoctrination, it does indeed trivialise abuse. That is culture. That is my culture. British culture. White culture. Yes, we should have a hard look at ourselves and examine everything we, as a society, might have been doing over the decades to enable, encourage and cover up these types of horrendous acts and what we can do to prevent others.
This, of course, was not what Harker intended us to take from his article. His point, I'm sure, is that sexual abuse and exploitation happens in all societies, all communities, and of course he is correct. But this misses the point that the nature and circumstances of such crimes can change from one community to the next, as can the social roots which give rise to them. We live in a multicultural society and the attitudes that enable abuse in one culture may not be identical to those in another. The steps that might need to be taken to prevent future abuse in one culture may not be identical to those in another.
Bundling together all cases of child sex abuse as if they are all identical and require blanket solutions is a lazy, ineffective reaction. The problem of domestic incest is not the same problem as child rape tourism to the far east, which is not the same problem as abuse within the Catholic church, which is not the same problem as the exploitative debauchery of rich celebrities, which is not the same problem as child sex-grooming rings in impoverished northern towns. There are similarities of course, but to pretend they are identical glosses over the specific details of each.
Yes, Joseph, white Britain needs to take a deep hard look at our own culture, far beyond condemning the vile acts of individual abusers. And yes, British Muslim communities need to take a deep hard look at their own cultures, far beyond condemning the vile acts of individual abusers. So too does the Catholic church, so too does the British entertainment industry. Further afield, so too does the US college sports culture that enabled the Steubenville scandal, so too does the Indian society that has been so shaken by a succession of horrific rapes and murders. So too does every culture, every community, every society, every nation. None of us should be given a free ride on this score.
I have no problem with the suggestion that white society needs to look at its own culture. I do have a problem with the implication that British Muslim communities do not.
• This article first appeared on Ally Fogg's blog, Heteronormative Patriarchy for Men and is republished here with the permission of the author.
-
- Na trestné lavici
- Líbí se mi: Dívky
- ve věku od: 4
- ve věku do: 12
- Kontakt: [email protected]
- Výkřik do tmy: https://www.youtube.com/watch?v=y19uKiha-fw
- Příspěvky: 7971
- Dal: 1170 poděkování
- Dostal: 1 poděkování
Re: Je načase čelit problému pedofilie v bělošské komunitě
Tak koukám na původní článek a ten překlad v Britských listech je poněkud svérázný:
It's time to face up to the problem of sexual abuse in the white community --> Je načase čelit problému pedofilie v bělošské komunitě
But they must be worried that their whole community is getting a bad name. --> Avšak jistě musejí být znepokojeni, že celá jejich bělošská komunita začíná být spojována s pedofilií.
Child abuse in the priesthood has, of course, also been tolerated for decades ... --> Kněžská pedofilie byla samozřejmě tolerována dlouhá desetiletí ...
It's time to face up to the problem of sexual abuse in the white community --> Je načase čelit problému pedofilie v bělošské komunitě
But they must be worried that their whole community is getting a bad name. --> Avšak jistě musejí být znepokojeni, že celá jejich bělošská komunita začíná být spojována s pedofilií.
Child abuse in the priesthood has, of course, also been tolerated for decades ... --> Kněžská pedofilie byla samozřejmě tolerována dlouhá desetiletí ...
-
- Administrátor
- Líbí se mi: Dívky a ženy
- ve věku od: 4
- ve věku do: 28
- Kontakt: [email protected]
- Výkřik do tmy: Nejvíc mi vadí předsudečné odsouzení - i když jsem neublížil žádnému dítěti, najdou se lidé, co píšou "postavit ke zdi, kulka to vyřeší". Ne, nevyřeší. Pedofilové, kteří nic nespáchali, zažívají celý život zbytečné utrpení jen z důvodu předsudků. To je třeba změnit. Proto vznikl tenhle web.
- Příspěvky: 6613
- Dal: 1733 poděkování
- Dostal: 3605 poděkování
Re: Je načase čelit problému pedofilie v bělošské komunitě
Díky, Gabrieli, za toto srovnání, je vidět, že někdy není chyba v původním článku, ale až nepřesný překlad.
Československá pedofilní komunita – již 13 let s Vámi!