MUDr. Antonín Brzek odpovídá:David píše: Dobrý den,
Měl bych dva poměrně komplikované dotazy. Pracuji jako učitel je mi 30 let. Děti vnímám jako děti nikoliv jako objekty nějakých sexuálních fantazií. Přesto jsem si před rokem začal s bývalou žákyní (nyní jí je 17 let let). K ničemu mezi námi nedošlo, dokud jsem ji učil. Ale po jejím odchodu ze školy jsem se s ní začal přátelit a následně jsme i přes mé pochybnosti postoupili k vztahu. Prozatím jej udržujeme v tajnosti. Ani mě ani jí není komfortní případné odsouzení veřejností, které by mohlo přijít. Cítím se s ní opět jako mladý kluk kolem 20. Naopak ona se vedle mě cítí jako dospělá žena. Tak nějak věřím, že toto není projev žádné parafilie ale svým prvním dotazem bych si to rád ověřil u odborníků. Jedná se o pedofílii?
Druhý dotaz se týká mého kolegy. Je to učitel a prokazatelně (několik svědectví, i vlastní oči) navazuje nevhodné styky s 13 letou dívkou, kterou učí. Tráví s ní čas venku dlouho do večera mimo školu, hraní her se sexuální kontextem a dvojsmyslem, kterého jsem byl svědkem, letmé doteky, sezení na klíně a s doslechu jsem slyšel o dvou polibcích, kterých byly svědky spolužačky. Myslím, že jeho jednání je zahranou a není v souladu s profesní etikou učitele. Více kolegů si všímá toho, co se děje, ale rozhovor s ním nepomohl, rozhovor s vedením také ne (je na jeho straně) Jak postupovat?
Na jednu stranu mi přijde pokrytecké to řešit, neboť sám jsem si začal s bývalou studentkou, na stranu druhou a to významnější mi přijde, že tohle je naprosto nepřípustné ve vztahu učitel - žák a nikdo nevíme, kam až to zajde.
Děkuji za případné odpovědi.
Milý pane učiteli,
Vy rozhodně nejste pedofil, 17letá dívka už je pěkná ženská.
Pokud jde o Vašeho kolegu, pokud je pravda, co píšete, pak by to pedofílie byla. Bylo by moudré s ním dát řeč jako kamarád s kamarádem (případně tu řeč uvézt tím, že i Vy máte svůj etický problém) aby se nedostal do maléru. To víte, kdyby to začala řešit policie, nevyvázl by lacino.