Beacon Pines je vizuální novela s rozvětveným příběhem. V určitých bodech to, jakým směrem se bude děj dále ubírat závisí na volbě hráče - ale namísto volby z několika rozhodnutí nebo odpovědí hráč doplní jediné slovo z 2 - 3 vhodných možností. Tato slova - volby - nejsou přístupné hned od začátku ale nacházíte je interakcí se světem, mluvením s postavami či v ději: v podstatě to vypadá tak, že postupně procházíte "špatné konce" a nejrůznější způsoby jak by se mohl příběh vyvíjet s určitou volností v tom, v jakém pořadí tak činíte, než postupně najdete ta správná slova a doberete se k dobrému konci příběhu.
Ten příběh samotný je taková.. Dvanáctiletý Luka a jeho přátelé odkrývají tajemství/spiknutí a taky co se stalo jeho rodičům, průměrná dobrodružná klasika, možná trochu moc klišé? Má to ale spád, napětí, postavy jsou dobře vykresleny (obrazně i doslova), všehovšudy je provedení hry velmi dobré.
Beacon Pines mi v mnoha ohledech přijde srovnatelné s Night in the Woods - to se sice zabývá trochu jinými tématy, hlavně dospíváním s čerstvě dospělými aktéry, ale přijde mi, že komu se líbila jedna z těchto her, je slušná šance že by jej mohla zaujmout i ta druhá..