Prosíme pedofilně orientované osoby, aby vyplnily dotazník od projektu Národního ústavu duševního zdraví PARAFILIK.CZ:
https://www.pedofilie-info.cz/forum/viewtopic.php?f=115&t=7943

Děkujeme! - Tým ČEPEK

Tolstoj si vážil vesnických dětí a ve své škole opustit tresty i známky

Diskuze o problematice dětí.
Uživatelský avatar
Myš
Čestný člen skupiny ČEPEK
Bydliště: Mám
Líbí se mi: Chlapci
ve věku od: 8
ve věku do: 15
Kontakt: myscepek@seznam.cz
Výkřik do tmy: Všimli jste si letos, kolik se urodilo jmelí?
Příspěvky: 738
Dal: 147 poděkování
Dostal: 620 poděkování

Tolstoj si vážil vesnických dětí a ve své škole opustit tresty i známky

Nový příspěvek od Myš »

Přísné a odtržené od života. Tak popisoval Lev Nikolajevič Tolstoj školy v západních zemích, které navštívil. Ruskou reformu vzdělávání kritizoval jako nedomyšlenou a tupě kopírující cizí, hlavně německé vzory. Na své usedlosti Jasnaja Poljana zřídil a několik let vedl školu pro děti vesničanů. Byl přesvědčený o tom, že dobrá škola je škola svobodná a radostná. A dokonalý učitel? Spojuje v sobě lásku k věci i lásku k žákům, říká Tolstoj. Jeho školní experiment měl přesvědčivé výsledky, pak ale narazil na škarohlídství úřadů i velkostatkářů v sousedství. Jako ředitel školy Tolstoj po třech letech „vyhořel“ a začal se naplno věnovat literatuře. Jeho knihy mu přinesly světovou slávu, zatímco jeho pedagogická jasnozřivost zůstává nezaslouženě ve stínu jiných, známějších jmen.

Lev Nikolajevič Tolstoj trval na svobodě v učení. Není pro něj nějakou experimentální metodou, ale příznakem zdraví školy. Ve zkratce: čím větší svoboda, tím je učitel a škola lepší. Tresty si naopak musí pomáhat učitel špatný. Ten si musí disciplínu vynucovat.

Děti do jeho školy, kterou na své usedlosti Jasnaja Poljana založil v roce 1859, chodit nemusely. Šlo mu o to, aby tam chodit chtěly. Což tak skutečně bylo. Nemusely si také s sebou nic nosit, „jen svou vnímavou přirozenost,“ jak Lev Nikolajevič napsal v jednom ze svých pedagogických článků. V žádném okamžiku nebyly nuceny do učení, a pokud je to nebavilo, mohly z výuky odejít.
Se svým pedagogickým přístupem předběhl dobu, jeho myšlenky o škole založené na dobrovolnosti byly opět realizovány až o 50 let později a od té doby již existují nepřetržitě.

https://www.eduzin.cz/pedagogika-osobnosti/lev-nikolajevic-tolstoj-genialni-spisovatel-i-pedagog-vazil-si-vesnickych-deti-ve-sve-skole-opustil-tresty-i-znamky-kdyz-to-zaky-nebavi-je-neco-spatne-tvrdil/
"Life is a waterfall, we're one in the river and one again after the fall
swimming through the void we hear the word
we lose ourselves but we find it all..."
SOAD